جایزه ۵۰ هزار دلاری اف‌بی‌آی برای دستگیری فرد بمب‌گذار در کنگره

سرویس تحقیقات فدرال آمریکا با انتشار تصویر فرد بمب‌گذار در حمله به کنگره، برای ارائه اطلاعات و بازداشت او جایزه ۵۰ هزار دلاری تعیین کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرویس تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) تصویر شخصی که در جریان یورش عصر چهارشنبه حامیان ترامپ به ساختمان کنگره یک بمب را کار گذاشته بود، منتشر کرد.

اف بی آی در توییتی خواستار ارائه هرگونه اطلاعات درباره این فرد شد و اعلام کرد: برای هر کسی که اطلاعاتی درباره این مظنون بدهد که به شناسایی محل یا بازداشت او منجر شود، ۵۰ هزار دلار جایزه در نظر گرفته شده است.

این سرویس امنیتی برای شناسایی افراد درگیر در یورش به کنگره از تمامی مردم و مسئولان درخواست کمک کرده است.

سرویس تحقیقات فدرال آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که با دو سازمان مشکوک در واشنگتن که در پی گزارش‌ها در مورد وجود مواد اولیه انفجار در ساختمان کنگره در جریان آشوب‌های روز چهارشنبه شناسایی شده بودند، برخورد شد.

به گفته رئیس پلیس کنگره، بمب‌های لوله‌ای که اطراف ساختمان کنگره و مقر حزب جمهوری خواه در مرکز واشنگتن شناسایی شدند، یک تهدید واقعی بودند، اما پلیس وارد عمل شده و هر دو آن‌ها را خنثی کرده و آن‌ها را برای انجام تحقیقات به سرویس تحقیقات فدرال منتقل کرد.

همچنین ایندیپندنت گزارش داده است که عواملی که روز چهارشنبه به کنگره آمریکا یورش بردند، اینک شاهد عواقب کار خود هستند. دو نفر از آن‌ها تا کنون از کار خود اخراج شده‌اند.

ژاک شومر، دموکرات‌های ارشد کنگره نیز خواستار اخراج گروهبان مسلح مسئول امنیت مجلس نمایندگان و سنا و همچنین رئیس پلیس ساختمان کنگره در واشنگتن دی سی شده است.

حامیان دونالد ترامپ که شکست نامزد خود در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ را نپذیرفته بودند در روز تشکیل جسله کنگره برای تصویب نتایج انتخابات به ساختمان کنگره یورش برده و این جلسه را متوقف کردند که پس از چند ساعت دوباره از سر گرفته شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار