هریس: آنچه اتفاق افتاد تجاوز به حاکمیت قانون بود

کامالا هریس، معاون جو بایدن، حمله معترضان به ساختمان کنگره و اعمال خشونت از سوی آن‌ها را نادیده گرفتن و بی‌اهمیت کردن قانون دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کامالا هریس، معاون جو بایدن، اغتشاشات روز گذشته هواداران ترامپ را تجاوز به به حاکمیت قانون عنوان کرد.

چندی پیش،کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور را به «سوء استفاده جسورانه از قدرت» متهم کرد.

اظهارات هریس پس از آن منتشر شد که یک فایل صوتی فاش شده از دونالد ترامپ نشان می‌دهد او از مقامات ایالت جورجیا خواسته است آراء را پیدا کرده و نتیجه انتخابات را تغییر دهند.

در پی اعتراضات هواداران ترامپ به نتایج انتخابات، رئیس‌جمهور با تحریک معترضان از آن‌ها خواست تا در اعتراضات روز چهارشنبه شرکت کنند.

ترامپ هرگز حاضر به محکوم کردن این آشوب ها نشد. بسیاری از مقامات ارشد دولت ترامپ پس از این اتفاقات از سمت خود کناره‌گیری کردند.

روز گذشته (چهارشنبه) ترامپ به شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا واکنش داده و در سخنرانی در جمع هوادارانش با تکرار ادعای تقلب در این انتخابات گفته بود: «عقب ننشسته‌ایم، کنار نمی‌کشیم و به شکست اعتراف نخواهیم کرد. ما پیروزی بزرگی را محقق کردیم و نتایج انتخابات اصلا نزدیک نبود. من ۷۵ میلیون رأی به‌دست آوردم و با این وجود می‌گویند که من پیروز نشده‌ام!»

این درگیری تاکنون با واکنش‌های مختلفی از سوی مقامات روبه رو شده است. به طور مثال «استیون منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا خشونت ها در اين کشور را غیرقابل قبول خواند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار