استعفایی دیگر در کاخ سفید در اعتراض به اغتشاشات کنگره

مشاور شورای امنیت ملی آمریکا در امور روسیه و اروپا استعفای خود را در اعتراض به اغتشاشات اخیر در کنگره آمریکا ارائه کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «رایان تالی» مشاور شورای امنیت ملی آمریکا در امور روسیه و اروپا، امروز (پنج شنبه) استعفای خود را ارائه کرده است.

تالی دلیل استعفای خود را اعتراضی به اغتشاشات اخیر در کنگره آمریکا عنوان کرده است.

خبرنگار بلومبرگ در حساب کاربری توییتر خود در این باره نوشت: «رایان تالی در واکنش به تظاهرات و اغتشاشات دیروز در کاخ کنگره آمریکا استعفا کرده است.»

ساعاتی پیش «میک مولوینی» سرپرست سابق رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید و نماینده کنونی آمریکا در امور ایرلند شمالی، نیز در واکنش به اعتراضات شب گذشته در کنگره آمریکا از سمت خود کناره گیری کرد.

روز گذشته (چهارشنبه) نشست کنگره آمریکا برای تایید نتیجه انتخابات آمریکا  آغاز شد، اما به دلیل هجوم هواداران «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی و نامزد انتخاباتی سال جاری آمریکا، این نشست تعلیق شد.

پیش از آن ترامپ به شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا واکنش داده و در سخنرانی در جمع هوادارانش با تکرار ادعای تقلب در این انتخابات گفته بود: «عقب ننشسته‌ایم، کنار نمی‌کشیم و به شکست اعتراف نخواهیم کرد. ما پیروزی بزرگی را محقق کردیم و نتایج انتخابات اصلا نزدیک نبود. من ۷۵ میلیون رأی بدست آوردم و با این وجود می‌گویند که من پیروز نشده‌ام!»

در بخش پایانی این سخنرانی ترامپ از طرفداران خود خواست برای «حمایت از نمایندگان جمهوری‌خواه و دادن جرات به آن‌ها برای بازگرداندن دموکراسی به کشور، با هم به سمت کنگره حرکت کنند.»

اندکی پس از تعلیق این نشست، هواداران ترامپ به سمت کاخ کنگره آمریکا هجوم برده، حصار‌ها را پاره کرده و سعی در ورود به این ساختمان داشتند که باعث ایجاد درگیری میان پلیس و معترضان شد. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار