باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

گلایه یک منتقد از چرتکه انداختن برخی ها برای «پایتخت»/ سریالی که به سرمایه ملی تبدیل شده است

«پایتخت» چند وقتی است دچار بی مهری از سوی برخی ها شده در حالیکه با شناسایی فاکتورهای جذب مخاطب به خوبی توانسته بود در صدر سریال های پرطرفدار باشد.

کیوان امجدیان منتقد  در گفت و گو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مجموعه تلویزیونی «پایتخت» و حواشی ایجاد شده آن در جهت انصراف عوامل برای تولید فصل هفتم آن گفت: چند وقتی است که حواشی ایجاد شده دلخوری‌هایی را برای عوامل سازنده آن به وجود آورده و آن‌ها را از ادامه راه باز داشته است؛ سریالی که ظرفیت خوبی برای تولید دارد و تلویزیون هم بستر خوبی برای رشد و دیده شدنش ایجاد کرد از این رو نباید به این راحتی از خیر تولید آن گذشت و چرتکه به دست شد.

امجدیان درمورد دستمزد‌های میلیاردی جهت تولید این سریال اظهار داشت:عدد و رقم‌هایی که منتشر شده با دو دوتا چهارتای ساده می توان به درست و غلط بودن آن پی برد؛ هر مسیری قاعده و قانونی دارد و نظارت‌هایی هم هست و نباید با حواشی ایجاد شده دم به دم سودجویان داد، تنابنده بازیگر حرفه‌ای است که به خوبی فضای مجازی و بازی‌های آن را می شناسد، کارکرد این فضا‌ها و رسالتش سرک کشیدن به موضوعاتی است که می‌تواند حاشیه سازی کند و نگاه‌ها را به خود جلب کند پس نباید با آن‌ها همسو شود.

شش فصل همراهی مردم برای یک شادی دسته جمعی

وی ادامه داد:مجموعه تلویزیونی «پایتخت» سال هاست که مخاطبان را به خود جلب کرده و ثانیه‌های شادی را برایشان رقم زده است، با اینکه انتقاد‌هایی به این مجموعه تلویزیونی وارد شده است اما تا به امروز با تولید شش فصل توانسته آموزه‌های خوبی را به تصویر بکشد.

امجدیان در ادامه افزود: پلتفرم‌هایی در حال فعالیت‌هایی هستند که تیشه به ریشه آثار پرمخاطب می‌زنند تا خودشان دیده شوند و حالا نوبت به «پایتخت» رسیده است.

گلایه منتقد سینما از چرتکه انداختن برخی ها برای «پایتخت»/ سریالی که به سرمایه ملی تبدیل شده است

سبک زندگی ایرانی سکوی پرتاب «پایتخت» بود

وی در خصوص ماهیت این مجموعه تلویزیونی بیان کرد: مهم‌ترین فاکتوری که این سریال دارد ایرانی بودن آن و سبک و فرم زندگی است از مدل جر و بحث‌ها و شیطنت کردن هایشان گرفته تا فضا‌های معنوی آن، تنابنده خوب توانسته مردم کشورش را بشناسد و به خوبی به تصویر بکشد به نحوی که حتی بازپخش‌های آن هم پربیننده می‌شود.

امجدیان افزود:وقتی یک سریالی مخاطب دارد باید زمینه را برای رشدشان مهیا کنیم، باید به این نتیجه رسید که چقدر باید هزینه کرد تا مردم یک ماه شاد باشند این سریال قطعا ارزشش در مقایسه با دیگر سریال‌هایی که نتوانستند به این موفقیت دست یابند بیشتر است.

گلایه منتقد سینما از چرتکه انداختن برخی ها برای «پایتخت»/ سریالی که به سرمایه ملی تبدیل شده است

«پایتخت» یک سرمایه ملی است

مهدی اسماعیل تبار روانشناس در ادامه این گفتگو به ظرفیت ملی این مجموعه اشاره کرد و گفت:ظرفیت پایتخت متعلق به مردم است و متعلق به هیچ کس نیست و اگر این ظرفیت را مردم ایجاد نمی‌کردند تولید آن به فصل ششم نمی‌رسید.

وی افزود:پایتخت یک ظرفیت ملی است که باعث طراوت و نشاط جامعه می‌شود و نباید به راحتی از تولید آن کنار کشید.

تیغ تیز پلتفرم‌ها روی گردن سریال‌ها

این روانشناس ادامه داد:پلتفرم‌های موجود درآمد و دستمزد‌های هنرمندان را دچار مشکل کرده و باید این عدد و رقم‌ها را برای مخاطبان شفاف سازی کرد تا با چنین حواشی مواجه نشویم.

گلایه منتقد سینما از چرتکه انداختن برخی ها برای «پایتخت»/ سریالی که به سرمایه ملی تبدیل شده است

اسماعیل تبار خاطرنشان کرد: به جای قهر کردن، عقیم کردن و جواب یک طرفه دادن بهتر است شفاف سازی کنیم و اجازه بدهیم مردم بخندند تا باعث ذبح شدن یک محصول ایرانی نشویم.

هویت ایرانی، اسلامی بودن پایتخت از ویژگی‌های منحصر به فرد این سریال است

محمد لسانی جامعه شناس در ادامه به ویزگی‌های منحصر به فرد این مجموعه اشاره کرد و افزود:هویت ایرانی، اسلامی بودن پایتخت از ویژگی‌های منحصر به فرد این سریال است که به خوبی توانست خلق و خوی مردم را در قالب یک خانواده ایرانی به تصویر بکشد و به یک سریال موفق و دوست داشتنی تبدیل شود.

وی درادامه به فصل ششم این سریال خرده گرفت و عنوان کرد:داستانک‌هایی که در این سریال می دیدم برگرفته از دل جامعه بود و لاجرم بر دل همه بینندگان می‌نشست با اینکه در فصل ششم قدری از ایده آل‌ها و واقعیت‌های خودش فاصله گرفت و نقد‌هایی به آن وارد شد، اما باز هم پایتخت یک سرمایه ملی است و نباید به همین راحتی از تولید آن گذشت.اما با همه این‌ها ما با یک سریالی طرف هستیم که امروز به یک سریال پرمخاطب تبدیل شده و نباید فضای مسموم ایجاد شده آن را از مسیرش خارج کند عوامل باید با هوشمندی این فضا را مدیریت کنند و باعث ذبح شدن یک محصول ملی نشوند.

لسانی گفت:امروز با یک سرمایه ملی روبه رو هستیم و تنها چیزی که می‌تواند از آن حفاظت کند هوشمندی مدیران و عوامل تولید است، اگر هم قرار است خاتمه پیدا کند بهتر است که در اوج خداحافظی کند و با نقد‌ها و حواشی‌ها، استخوان لای زخم نشود و به حافظه جمعی خدشه‌ای وارد نکند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۲۴ دی ۱۳۹۹
کسایی که میگن پایتخت دیگه نباید بسازن باید بدونن مردم این سریال رو دوست دارن وگرنه مثل همه سریال ها ۲ فصل بیشتر نبود . هر چقدر هم که حقوق میگیرن نوش جونشون برای اینکه واقعا زحمت می کشن . گفتن که فصل جدید پایتخت سارا و نیکا حذف شدن آقای سیروس مقدم و آقای محسن تنابنده اشتباه کردن ب نظر من نه کسی رو حذف کنن نه کسی رو بیارن همون آدم های فصل های قبل ولی با موضوع جدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۲۳ دی ۱۳۹۹
سریال پایتخت عالیه.واقعا باعث شادشدن ما در عید شده.لطفا قسمت های جدیدشو بسازید .دستمزدتون هم منصفانه باشه .باوجدان باشید .اگه این مقدار دستمزد می گیرید حتما مقداری رو خرج مردم محروم کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۲۳ دی ۱۳۹۹
واقعا سریال پایتخت یکی از بهترین سریال هاست من عاشق این سریال ولی ای کاش فهیمه به رحمت می رسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۲۳ دی ۱۳۹۹
سریال پایتخت اگه ادامه پیدا میکنه بخاطر اینکه مردم دوستش دارن وگرنه مثل سریال های دیگه یه فصل بیشتر ندارن اونا هم اون جوری میساختن بخدا من بوده روزی دوبار تکرار شو بزارن نگاه میکنم از بس خوش میاد از سریال پایتخت و خسته نباشی به آقای محسن تنابنده بخاطر این چنین سریالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۲۲ دی ۱۳۹۹
اگه واقعا هنرمند هستند چرا از خودشون خلاقیت ندارند و همش بفکر ساختن دنباله های پایتخت هستند؟
پایتخت دیگه بسه. لطفاً از خودتون خلاقیت به خرج بدهید فیلمنامه های جدید بسازید.
Iran (Islamic Republic of)
آ
۰۸:۴۲ ۲۲ دی ۱۳۹۹
آخ جون میخوان بسازن خدا حفظتون کنه.عید نوروز مگه بدون پایتخت مگه میشه ؟مگه داریم.خیلللی خوشحال شدن عید با نقی و خانوادش عید میشه؟ما دوستون داریم برای ما بسازید حقوقتونم نوش جونتون چون واقعا شاد میشیم عید نوروز.نوفق باشید
Iran (Islamic Republic of)
کاملیا
۰۷:۴۸ ۲۲ دی ۱۳۹۹
من با اینکه عاشق پایتخت بودم ولی دیگ منتظر ساخت ادامش نیستم دیگه پایتخت شده یه عشق یک طرفه از سمت مردم ادامه این رابطه فقط تحقیر مردمه...حتی اگ تنابنده مشکلش دستمزد نبوده همین که بخاطر توهین یکی به یکی دیگه به همه مردم پشت کرد وگفت دیگه تلوزیون کارنمیکنم این ینی عشق ما یک طرفس خاهشا دیگ منت کشی نکنین ازهمه طرف باید تحقیرشیم بقیه سال که پایتخت نمیبینیم چی میشه بیخیال بابا
Iran (Islamic Republic of)
Roya
۰۰:۳۴ ۲۲ دی ۱۳۹۹
قربون برم خدا رو. از کی تاحالا کگچند میلیارد رو با چرتکه حساب میکنن جناب؟! میلیارد چند تا صفر داره؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۲۱ دی ۱۳۹۹
نقی غیر معمولی نمیخواهیم نمیخواهیم نمیخواهیم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
امیر رضایی
۲۲:۳۴ ۲۱ دی ۱۳۹۹
این سریال که اینهمه پیرامونش بحث هست همچین سریال جذابی هم نیست ایکاش تمام بشه و دیگه تکرار نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۲۱ دی ۱۳۹۹
ازتون خواهش میکنم پایتخت۷راپخش کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۵۸ ۲۱ دی ۱۳۹۹
نقی بخاطر خدا پول ملت را نخور حرامت باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۲۱ دی ۱۳۹۹
خیلی خوب بازی کردن هرچقدر بگن ارزش پرداخت داره ، حداقل مردمو شاد میکنه تو این اوضاع بد ، پس خرج کنید و مردم شاد کنید اگه خرج نکنید یک آقا زاده پیدا میشه و بجای ۴۰ ، ۵۰ میلیاردی که برای ساخت این فیلم میخوایین هزینه کنید که مردم شاد بشن ۳۰۰۰ میلیارد میدزده و مردمو گریون میکنه و الفرار
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۱۶ ۲۱ دی ۱۳۹۹
بدون نقی هم میتوان ساخت .افراد جدید اضافه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۲۱ دی ۱۳۹۹
سریال های دیگه تلویزیون هویت ایرانی، اسلامی بودن ندارند و فقط این سریال داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۲۱ دی ۱۳۹۹
هنوز 6 تموم نشده 7 برای چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۶:۰۱ ۲۱ دی ۱۳۹۹
سریال پایخت خیلی عالیه ۹۰ درصد مردم طرفدارشونن ، تروخدا بدون هیچ حذفی سریال پایتخت ساخته بشه ، دستمزد هم باید با اندازه نقش خود گرفته شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۲۱ دی ۱۳۹۹
یه بازیگر بر فرض اگر یه هنری هم داشته باشه حالا هرقدر هم که باشه، اگر که سلبریتی شد دیگه مفت نمی ارزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۲۱ دی ۱۳۹۹
بسه ديگه چقدر پایتخت؟ خسته شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۱ دی ۱۳۹۹
فقط پایتخت ۵ بقبه اش خوب نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۲۱ دی ۱۳۹۹
با سلام و خدا قوت به همه کسانی که در ساخت پایتخت تلاش میکنن، پایتخت سریال بسیار جذاب و دیدنی هست با اینکه مدام تکرار این سریال پخش میشه من جذب دیدنش هستم و پسر پنج ساله ام مشتاق این فیلمه، نکته ای خواستم راجع به این فیلم بگم درسته فیلم جذاب و قشنگی من خودم بچه شمالم امل، اما فرهنگ یک مازندرانی انقدر پایین و عقب مانده نیست، من لهجه سمت شیرگاه رو نمیدونم چجوری چون هر شهر به شهر مازندران لهجه خاص خودش رو داره اما طرز پوشش لباس ،سبک زندگی مردم شمال، حتی فرهنگ شون کاملا امروزی، گاهی برای خنده مردم افراط میکنید، و شان یک مازندرانی زیر سوال میره، هرچند مردم مازندران بسیار مردم باجنبه ای هستن، اما گاهی رعایت یک سری نکات حتی ریز هم احترامی به خود مازندران میشه،مردمان مازندران کاری، خانواده دوست، متعهدو یکپارچه و هنردوست هستند،یک مازندرانی هیچ گاه فقیر نیست چون از جای جای این خاک میشه پول ساخت، فکر اقتصادی داشت.و راجع به نقش پنج علی پیر مردای ما انقد عقب مونده و امول نیستن.و لباس پوشیدن زن مازندرانی انقد فقیرانه و دهاتی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
آیبوکه
۰۱:۲۴ ۲۱ دی ۱۳۹۹
عالیه من پای فیلم از خنده میمیرم
Iran (Islamic Republic of)
mehrdad
۰۰:۵۴ ۲۱ دی ۱۳۹۹
من نمیدونم چرابعضی ازآدمای به ظاهرمسئول دشمنشون شده مردم؟!به محض اینکه یه سریال مردم پسندروآنتن میادشروع میکنن به سنگ اندازی؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۲۱ دی ۱۳۹۹
اگه سرمایه ملی بی احترامی به بزرگترهاست دیگه حرفی نیست !
Iran (Islamic Republic of)
آ
۲۳:۲۹ ۲۰ دی ۱۳۹۹
سریال عالی و درجه یک
دستمزدشون هم نوش جونشون
میدونید چقدر دل ما را در عید نوروز شاد کردن
لطفا ساخته بشود فقط یخورده بهتاش با ادب تر بشه احترام به بزرگترها خیلی مهمه
منتظر پایتخت ها هستیم
موفق باشید
راستی هرکس از پایتخت بد میگه بره فیلم خارجی مثل کره ای ها رو ببینه مارو با پایتخت تنها بذاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۲۰ دی ۱۳۹۹
سریال خوبیه وعوامل خوبی داره منتها باس حرمت بزرگتر کوچکتری رعایت بشه که خدانکرده جنبه بدآموزی نداشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۲۰ دی ۱۳۹۹
تو رو خدا بسازید ما منتظریم
Iran (Islamic Republic of)
سهند
۲۲:۱۲ ۲۰ دی ۱۳۹۹
عالی بود ولی پایتخت ۶
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۲۰ دی ۱۳۹۹
عالی
Iran (Islamic Republic of)
تارا از کرج
۲۲:۰۳ ۲۰ دی ۱۳۹۹
انشاءالله که اختلافات حل بشه و این سریال شیرین و دیدنی ساخته بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۲۰ دی ۱۳۹۹
منتظر 7 هستیم
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۲۰:۵۰ ۲۰ دی ۱۳۹۹
راست میگن آخه شمایی که میگین فیلم بدی هستش یا بازیگر هاش بلد نیستن تو اشتباه میکنی چون خودت نه از هنر می دونی نه از طنز میدونی و نه از بازیگری کسانی که میگین این فیلم بده یا چرته لطفا نظر بی منطق نده من هر سال منتظر این هستم که فصل بعدش رو ببینم حالا کم مونده با نظر مزخرف تو این سریال خیلی زیبا دیگه پخش نشه.کسی که میگی فیلم بده میدونی توی چندتا از کشورهای جهان این سریال رو پخش کردن؟؟ اینو بدون پایتخت زیبا ترین و طنز ترین سریال توی رقیب های خودش هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۲۰ دی ۱۳۹۹
هر کی میگه سریال پایتخت تشویق به بی بندو باری هستش. بیجا کرد بهترین سریال. ایرانیه
Iran (Islamic Republic of)
M
۱۷:۲۹ ۲۰ دی ۱۳۹۹
سلام
این سریال واقعا عالی و مردمیه و بازیگرانش واقعا زیبا بازی کردند و از دل مردم بیرون اومد عالیه به این سریال هر چه دستمزد بدهند نوش جونشون
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۷:۲۵ ۲۰ دی ۱۳۹۹
صدای دوقلوها عالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۲۰ دی ۱۳۹۹
لطفا الکی به پایتخت۶این فیلم زیبا گیر ندید
Iran (Islamic Republic of)
هستی
۱۶:۵۱ ۲۰ دی ۱۳۹۹
خیلی خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۲۰ دی ۱۳۹۹
بهترین کار اینه که اصلا در مورد دستمزد اینجور کارا صحبت نشه. یادمون باشه حقوق پایه اداره کار ۲ میلیونه. اکثر ملت هم یا کلا بیکارن یا همین مقدار درآمد دارن. شنیدن درآمد ۵ میلیارد برای فقط سه - چهار ماه قابل هضم نیست. وگرنه بجزء سری اول پایتخت از این دستمزدها زیاد گرفتن فقط صداش و درنیاوردن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۲۰ دی ۱۳۹۹
بیشتر جذابیت سریال پایتخت مربوط به پایتخت ۱ تا ۵ میشه. واقعیت اینه سری پایتخت ۶ خیلی ضعیف و ناامیدکننده بود. به نظر میاد دلیل اصلی این افت فقدان نویسنده اصلی یعنی مرحوم خشایار الوند باشه. ضمن اینکه توان و انرژی که محسن تبابنده تو سری یک تا سه پایتخت گذاشت هرگز تو سریهای ۴ تا ۶ ندیدیم بذاره.
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۲۰:۵۵ ۲۰ دی ۱۳۹۹
سلام بله من هم کار های خشایار الوند رو بیشتر دوست دارم ولی این رو هم در نظر بگیر که سری فصل ۶ پایتخت بیشترش سانسور بود و زیاد نمیتونیم در بارش تصمیم بگیریم البته سری شش آن کمی کمکاری داشت اما فکر میکنم اگر قسمت های آن سانسور نمی شد بهتر بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۲۰ دی ۱۳۹۹
پایتخت 6 خیلییییی خیلییییییی مسخره بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۲۰ دی ۱۳۹۹
دارین به همچین فیلم قوی و باحالی گیر میدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۰ دی ۱۳۹۹
چرا کسی هزینه خرید سریال‌های بی سرو ته کره ای رو حساب نمیکنه
وقتی چیزی محبوبیت پیدا کرد نمیشه روش قیمت گذاشت«
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۲۰ دی ۱۳۹۹
حیف از پول که بدهند به سلبریتیها!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۰ دی ۱۳۹۹
توی قسمت های ۵ و۶ دیگه جذابیت نداشت
بهتر که دیگه ساخته نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۲۰ دی ۱۳۹۹
خداوکیلی تکرار این سریال می ارزه به تمام سریال های بی سر وته بی مزه صدا و سیما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۲۰ دی ۱۳۹۹
ما با تماشای پایتخت فقط لذت بردیم و شاهد هیچ توهینی در ان به هیچ قوم و ملیتی نبودیم و هیچ بی ادبی و بی بندوباری هم در ان نبود و تمامی هر انچه که به حساب ترویج بی بندوباری گذاشته میشود چیزی نبود جز فقط برای خنداندن مردمی که شاید برای ساعتی بتوانند مشکلات را فراموش کنند و بهتر است توجه کنیم که واقیتهای جامعه در قالب طنز ساخته میشوند و هر انچه که در سریال شاهد ان بودیم چیزی جز واقعیت زنگی خودمان نبود.
پایتخت واقعا یک پدیده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۲۰ دی ۱۳۹۹
پایتخت 6 خیلی مسخره بود اگه قراره مثل پایتخت 6 باشه نباید ساخته بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۲۰ دی ۱۳۹۹
پایتخت نظیر نخواهد داشت.به امید ساخت سری جدید .
با تشکر از تنامی عوامل این‌مجموعه زیبا و دوست داشتنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۲۰ دی ۱۳۹۹
سریال پایتخت عالی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۲۰ دی ۱۳۹۹
فیلم خوبی من هروقت این فیلم نگاه می کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۲۰ دی ۱۳۹۹
من که عاشق آقای احمد مهرانفر هستم و فیلم شون هم بسیار بسیار زیبا هستش
Iran (Islamic Republic of)
آترین
۰۸:۲۷ ۲۰ دی ۱۳۹۹
آقای تنابنده ومهرانفر فرمودنر دیگر در تلویزیون ملی کار نمیکنند دیگه این حرفا چیه که همه میزنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۲۱ دی ۱۳۹۹
فیلم بود
پول باعث فراموشی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۲۰ دی ۱۳۹۹
پایتخت واقعا عالیه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۲۰ دی ۱۳۹۹
سریال خوبیه
Iran (Islamic Republic of)
سادات حسینی
۰۷:۱۵ ۲۰ دی ۱۳۹۹
سلام.به‌نظرم‌هیچ‌سریالی‌رابطه‌‌خواهرشوهروزن‌داداش‌‌اینقدرصمیمی‌ومثل‌دوخواهرنبوده.حتی‌نمازخوندن‌که‌غیرسریالهای‌رمضان‌انجام‌نمیشه.تواین‌سریال‌هست‌.نگهداری‌پدرکه‌دچارفراموشی‌هست.خداخیربده‌اقای‌سیروس‌مقدم‌.وهمه‌عوامل‌ساخت‌‌پایتخت.انشاالله‌ادامه‌بدن‌به‌ساخت‌پایتخت
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی قاسم
۰۶:۲۸ ۲۰ دی ۱۳۹۹
واسه یک سریال چرت پرت که قسمت 3.4.5.یک سریال الکی الانم ایشون 5میلیارد درست مزد مخاد محسن عزیزمردم دارن ازکشتگی میمیرن همین5میلیارد تقسیم بر مردم بکنن چقدر میشه شما بگیری با پولش واسه خودت زندگی لاچری درست کنی ما پایتخت نمخام. 5میلیارد واکسن وهزارکاردیگه میشه بکنی. مجانی سریال درست کن امسال.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۲۰ دی ۱۳۹۹
تو مجانی سر کار میری که این واست سریال درست کنه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۰ ۲۰ دی ۱۳۹۹
بهتری سریال هست بی‌جهت کلاس نزارید توهین و....کاش قسمت آخر سریال رو که نصفه موند ادامه فیلم رو باهمون بازیگران ادامه بدن تادر این روزای کرنایی نگاه کنیم
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۱:۲۹ ۲۰ دی ۱۳۹۹
عالیییی
Iran (Islamic Republic of)
ف.گ
۰۱:۰۸ ۲۰ دی ۱۳۹۹
پایتخت ۶ ترویج بی اخلاقی وپررویی وبی ادبی بچه ها بود.در قسمتهای قبلی برادرای رحمت چقدر ازش حساب میبردن وبهش احترام میذاشتن ولی در پایتخت ۶ کتکش میزدند ویا ساراونیکا بدون اجازه پدرشون مرد غریبه رو آوردن توز خونه دیش ماهواره نصب کنه و...
Italy
مهدی زارع
۰۰:۴۳ ۲۰ دی ۱۳۹۹
سلام.. سریال پایتخت باید ادامه داشته باشد.... چون هیچ سریالی جز پایتخت مردم رو پای تلویزیون جمع نمیکنه.. هر ی هم هر حرفی میزنه بی مورد. خدایی سریال خوبیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۲۰ دی ۱۳۹۹
به نظر من تک تک هنرپیشهای سریآل پایتخت میلیونها ارزش دارند نباید ساختش متوقف بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۰ دی ۱۳۹۹
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
رها
۰۰:۲۰ ۲۰ دی ۱۳۹۹
پایتخت عالیییییه ما منتظر پایتخت ۷هستیم
Iran (Islamic Republic of)
حسام از ساری
۰۰:۰۵ ۲۰ دی ۱۳۹۹
با سلام در مورد بیمهری به سریال پایتخت اولین انتقاد به عوامل فیلم اول از اقای تنابنده است کسی که تلویزیون ملی را تحریم میکند یعنی چه بگدذارید من بگویم یعنی اینکه بینندگان رسانه ملی که همانا مردمند را تحریم میکنند دوم اینکه بعد پایتخت 4 من مازندرانی نکته مثبتی در سریال ندیدم که فرهنگ مغنی مازندران را بشناسد دومین ایراد نوع پوشش عقب مانده بازیگران است ما علامه شهر اشوب سازواری ها طیبی ها یزدانیها وعسگری محمدیانها داریم که درفرهنگ وسیره پهلوانب وشعر و ادب وموسیقی شناخته شده در جهانند واقعا لیاقت ما همان من غذا نخوردمه هستش عزیزان مازندرانی اگر گرسنه باشد هممحلیش سیرش میکند اگر هم نتوانند سیرشان کنند مامشان ابشان خاکشان سیرشان میکند از اب گفتم از ماهیهای دریا یش از رودخانه تجنش واز جنگلش حتی در برف شما چیزی مثل کندس وولیک واز خاکش قارچ وانار رجه و زولنگ تناول میکنید که اب و خاک وجنگل سخاوتمندانه بدون هیچ چشمداشتی در طبغ اخلاص میگذارد هموطنم پوشش ما مازنیها اگر بهتر از اقوام دیگر میهنم نباشد قطعا کمتر نیست ما لباسهای عقب مانده با ان سایز ورنک زننده نمیپوشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۱۹ دی ۱۳۹۹
امان از حسادت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۱۹ دی ۱۳۹۹
پایتخت بهترین سریال ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۳:۴۴ ۱۹ دی ۱۳۹۹
بهترین سریالی ک هرچی نگاه کنی تکراری نمیشی . البته نون خ هم داره میاد.. ولی میشد با سریای مثل پایتخت کاری کرد ک ماهواره کمرنگتر بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۱۹ دی ۱۳۹۹
بد آموزی سرمایه ملی نیست بی احترامی به بزرگ تر ها سرمایه ملی نیست
Iran (Islamic Republic of)
آزیتا
۲۳:۱۷ ۱۹ دی ۱۳۹۹
از پایتخت ۳ به بعد همش مزخرف بود حیف سرمایه که بدن این مزخرفات رو بسازند بدید این پولاروید به گرسنه ها خودم خودمون رو سرگرم میکنیم نمیخواد پول بریزید برا ساخت سریالهای بی کیفیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۱۹ دی ۱۳۹۹
سريال خوبيه ولي خيلي بي ادب اند
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۲:۵۷ ۱۹ دی ۱۳۹۹
در آخرین ساخته پایتخت از فرهنگ ایرانی و از اسلام هیچ خبری نبود و فقط بی هویتی را رواج داد و بازیگران بی هویت خودشان را نشان دادند این ها به ایران و دین اسلام هیچ اعتقادی ندارند مثل سارا و نیکا با آن همه حواشی و کسانی که با خداحافظی از تلویزیون هجمه زیادی به تلویزیون وارد کردند
این ها مگر دانشمند هسته‌ای هستند که بخواهند پول بیت المال را با این دستمزد ها به جیب بزنند پول این کار را صرف سرمایه برای کار جوانان جویای کار کنند تا در زندگی خوشحال تر باشند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۵۲ ۱۹ دی ۱۳۹۹
هر موضع فرهنکی اعم از هنر هفتم ویا سر موارد هنری زمانی که از محدوده نجابت و اخلاق (خصوصا اخلاق ملی) خارج شود، حتی اگر با بهترین روشها فیلم برداری و یا بازیگری شده باشد فقط میزان خسارت را بیشتر میکند
درضمن سایرذاقوام این کشوذ هم جزو ملت محسوب میشوند بهتر نیست اینگونه سریالها به سایر اقوام ایرانی هم بپردازد؟؟
اگر بازیکران و فیلم نامه و در مجموع محتوای فیلم هم اصلاح و در مسیر صحیح تربیتی و فرهنگی باشد میتوان گفت نوبت به سایر اقوام هم رسیده است
Iran (Islamic Republic of)
رها
۲۲:۳۶ ۱۹ دی ۱۳۹۹
چرندیاتی می گویید که در قوطی هیچ عطاری نیست .خزعبلاتی که تراوش مغزی یک آدم است سرمایه ی ملی شده!!!!
پس معنی سرمایه ی ملی را نمی فهمید
Iran (Islamic Republic of)
ایدا
۲۲:۳۵ ۱۹ دی ۱۳۹۹
بهترین سریال تلویزیون بی شک پایتخت،چرا هی از چیزایی ایراد میگیرن که نباید بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۱۹ دی ۱۳۹۹
گهی پشت به زین و گهی زین به پشت. به کجا چنین شتابان...
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۲:۲۲ ۱۹ دی ۱۳۹۹
منتظر ادامه سریال پایتخت هستیم
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۱۹ دی ۱۳۹۹
اگربدن والن بلن چراپس تکرار شون هنوزروی آنتن شبکه هاست؟!لخاطرحرفای صدمن یه غاز چراباروان مردم بازی میکنین؟!چراباشادی ملت مخالفین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۱۹ دی ۱۳۹۹
سرمایه ملی ؟! چرا بزرگش میکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۱۹ دی ۱۳۹۹
همه فیلم ها و سریال ها یه سری نقص دارن هیچکس نمیتونه ادعا کنه که اثرش کامل و بی نقصه پایتخت هم از این قاعده مستثنا نیست ولی واقعا در حق این مجموعه داره کم لطفی میشه من به شخصه واقعا از این مجموعه لذت بردم واقعا مجموعه زیباییه لطفا اجازه بدین پایتخت دوباره شادی رو به خونه هامون بیاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۱۹ دی ۱۳۹۹
به جای خوشحال کردن مردم با سریال های کمدی، قدری اقتصاد کشور رو تغییر بدین تا خوشحالی مردم موقتی و سطحی نباشه...
Iran (Islamic Republic of)
یکتا
۲۲:۰۶ ۱۹ دی ۱۳۹۹
پایتخت بی نظیره مخصوصا پایتخت ۵
ولی تو فصل ۶ یکم افت داشتم ولی من بازم خیلی این سریال رو دوست دارم و دلم میخواد ساخته بشه بقیش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۱۹ دی ۱۳۹۹
اصلا معلومه شما با خودتون چند چندین
دقیقا چند وقت پیش یه تحلیل برعکس این گذاشته بودید که!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۱۹ دی ۱۳۹۹
هرجنبه ی سیاسی یا هرچیز دیگه ای داشته باشه
درهر صورت فیلم عاااالی و خوبیه
و حیفه که ادامه پیدا نکنه
مهم طنز بودن وبازیگرای عالیه این فیلم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۱۹ دی ۱۳۹۹
دستشون درد نکنه بازهم منتظر پایتخت هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۱۹ دی ۱۳۹۹
سلام ما به یک سریال هویت ملی میدیم ولی هویت ملی کشور رو فراموش کردیم.یادمان باشه نمیشه رفیق دزد باشیم و شریک قافله.بیاید با خودمون رو راست باشیم ..اون روزی که میخواستید روحانی رو انتخاب کنید هر جور خواستید ازش تعریف وتمجید کردید گفتید ناجی کشور و مردم هست اما حالا وضعیت معیشت مردم رو نگاه کنید خدای مرد باشید بگید اشتباه کردید..سریال پایتخت هم تنها سریال ساخت کشور نیست این درخواستهای نابجای که برای دستمزد پشنهاد دادن در حق خیلیها ظلم مطلق هست این اقای تنابنده نون این کشور رو میخور اب تو اسیاب دشمن میریزه.هر چقدر از لحاظ مالی توانمندتر بشه به مردم ضعیف بیشتر جفا میکنه چون دود این بدبختیها به چشم همان فقرهای میره که حامی اقای تنابنده بودن .پس نباید به مردم بیشتر از اینها اقای تنابنده ظلم کنه .اگر با سیاست کشور مشکل داره نباید به مردمش جفا کنه ..هر وقت مثل مرد م زندگی کرد باید حمایتش کرد..
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۴۸ ۱۹ دی ۱۳۹۹
امثال همین افراد بودند که یک کاری کردند فوتبالیست ها حقوق های میلیاردی بی در و پیکر بگیرند، حالا الان دوباره دغدغه ملت پیدا کردند؛ نمیدونم چرا در چند وقت اخیر یکهو همه منتقدان نگران پایتخت شدند!!! هر وقت اینچنین حمایت هایی شکل می گیرد یک جای کار مشکل دارد!!! چند سال دیگه معلوم نیست دلشان به حال چه کسی میسوزد؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۲۱:۴۰ ۱۹ دی ۱۳۹۹
خواهشا ادامه این سریالو درست کنید. شبا نگاه میکردیم حالمون خوب میشد. و همینطور سریال نون خ
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۱:۲۱ ۱۹ دی ۱۳۹۹
بله من هم انتقاد کردم ‌میگویم سرمایه ملی است وباید پایتخت باهمان بازیگرها باشد وگرنه هیچ صفایی ندارد برنامه ای که ۱۰۰ در صد مردم رو به پای تلویزیون نشوند بهد خندوانه بعد دور همی واخر عصر جدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۱۹ دی ۱۳۹۹
فراموش کرده‌اید سال پیش تنابنده و مهران فر از تلویزیون خداحافظی کردند؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۰ ۲۰ دی ۱۳۹۹
اونا همیشه خداحافظی میکنن پولشون ته کشید دوباره بر میگردن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۲۰ دی ۱۳۹۹
چه ربطی داره
Iran (Islamic Republic of)
آ
۲۰:۵۶ ۱۹ دی ۱۳۹۹
سریال پایتخت یعنی زندگی شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۱۹ دی ۱۳۹۹
پایتخت سریال خوبی بود ولی متاسفانه
از پایتخت ۳ به بعد دچار سوء گیری فکری و سیاسی
یک طیف خواص شد که ای کاش مردمی باقی می ماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۱۹ دی ۱۳۹۹
موتور هوشمند
Ireland
علی
۲۰:۴۵ ۱۹ دی ۱۳۹۹
منتظریم
Iran (Islamic Republic of)
راهکار درست
۲۰:۳۸ ۱۹ دی ۱۳۹۹
سریال پایتخت باید جنبه اسلامی هم داشته باشد علاوه بر شوخی با مزه به افراد سیاسی و اعتقادات به مسخره گرفته نشود تا برخی مسوولان حساس نشوند مثلا بهتاش در فوتبال پیشرفت کند ولی مسوولان فوتبال به چالش کشیده نشوند و شوخی ها در جنبه خانوادگی و آنچه در جامعه مرسوم است انجام شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۱۹ دی ۱۳۹۹
تا قسمت 5سریال خوب بود اما قسمت 6افتضاح و بی هویتی.جای تاسف داشت.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
بنده‌ی‌خدا
۲۰:۳۰ ۱۹ دی ۱۳۹۹
مسلما‌هر‌‌کسی‌که‌در‌کارش‌بهترین‌باشه‌مخصوصا‌اگه‌سریال‌هایش‌سالی‌۵‌،‌۶‌با‌ر‌تکرار‌تو‌شبکه‌های‌مختلفپخش‌بشه‌‌حقش‌است‌که‌حقوقی‌بالا‌دریافت‌کند
مثل‌یک‌مهندس‌حرفه‌ایی‌یک‌پزشک‌مغز‌و‌اعصابیک‌نقاش‌حرفه‌ایی‌
یک‌معلم‌پر‌توان‌یک‌مربی‌ورزشی‌حرفه‌ایی‌بازیگر‌ی‌هم‌حرفه‌است‌‌
Iran (Islamic Republic of)
سهیل
۲۰:۲۷ ۱۹ دی ۱۳۹۹
پایتخت یکی فیلم های اجتماعی و تناسبی و واقع گرانه دغدغه های مردم به صراحتا و با در هم امیختگی با طنز
منتظر پایتخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۱۹ دی ۱۳۹۹
ما از همه عوامل محترم سریال پایتخت تشکر میکنیم. واقعا موقع دیدن این سریال لحظات شادی را سپری میکنیم. همین الان که شبکه ای فیلم باز پخش این سریال را پخش میکند بازهم پربیننده ترین سریال است. انشالله موفق باشن. روح نویسنده این سریال مرحوم خشایار الوند شاد باشد انشالله.
Iran (Islamic Republic of)
ساجده
۲۰:۲۰ ۱۹ دی ۱۳۹۹
پایتخت واقعا عالیه چرا اینقدر الکی انتقاد میکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۱۹ دی ۱۳۹۹
پایتخت 6 خیلی خیلی مسخره بود
همش بی احترامی و ترویج بی بندوباری و دروغ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۱۹ دی ۱۳۹۹
بسه دیگه از این نقی غیرمعمولی (با این مزد بالا) خسته شدیم
۱۲