دادستان قزوین:

وقوع حوادث ناگوار ناشی از ترک فعل مدیران پیگیری قضایی می‌شود

دادستان قزوین گفت: در صورت بروز حوادث ناگوار، مجموعه مدیریت شهری و دستگاه‌های متولی که از ابزار‌های قانونی برای جلوگیری از راه اندازی این اماکن استفاده نکرده‌اند، باید به عنوان ترک فعل پاسخگو باشند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، قاسمی دادستان قزوین در دومین نشست کارگروه ویژه ایمن‌سازی اماکن پرخطر گفت: بسیاری از مجتمع‌های تجاری و برج‌های مسکونی شهر قزوین در سایه عدم نظارت صحیح، قبل از اخذ پایان کار شهرداری به بهره‌برداری می‌رسند و همین موضوع منجر شده است که این اماکن موارد ایمنی را به درستی اجرا نکنند و بدون شک در صورت بروز حوادث ناگوار، مجموعه مدیریت شهری و سایر دستگاه‌های متولی که از ابزار‌های قانونی برای جلوگیری از راه اندازی این اماکن استفاده نکرده‌اند، باید به عنوان ترک فعل پاسخگو باشند و قطعاً تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.

قاسمی افزود: ضروری است ابتدئاً اماکن پرخطر دولتی، عمومی، شخصی، میراث فرهنگی و اصناف شناسایی و نسبت به رفع مسائل و مشکلات ایمنی آن‌ها اقدام شود و سپس مدیران دستگاه‌ها و نهاد‌ها و مجتمع‌های مسکونی و تجاری را با مسائل مختلف ایمنی آشنا و آگاه ساخت و باید تدابیری اتخاذ شود که مدیران دولتی و مجتمع‌ها در صورت وقوع حوادث، ناشی از عدم رعایت مسائل ایمنی مسئولیت تضامنی داشته باشند.

او اضافه کرد: رعایت موارد ایمنی نیازمند فرهنگ‌سازی عمومی است، زیرا دستگاه‌های محدودی در حوزه مسائل ایمنی فعالیت دارند که گاهاً خود آن‌ها نیز با کمبود عِدّه و عُدّه مواجه هستند. به همین خاطر مدیران دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی و خصوصی و همچنین شهروندان باید برای رعایت موارد ایمنی و رفع خلاء‌های آن اقدام کنند و نهاد‌های متولی امر فرهنگ، رسانه ملی و سایر رسانه‌های اجتماعی نیز باید در این موضوع ورود کنند و رعایت موارد ایمنی را به صورت تخصصی و موضوعی به اطلاع شهروندان برسانند.

دادستان قزوین ادامه داد: حفظ سلامت عمومی از نگاه دستگاه قضایی، از مصادیق بارز حقوق عامه است و قطعاً تحقق این موضوع در ابعاد مختلف با ورود دستگاه قضایی با جدیت پیگیری و دنبال می‌شود و از آنجایی که ایمنی مستقیماً با سلامت و امنیت شهروندان در ارتباط است، این موضوع نیز در دستور کار قرار دارد و ایمنی در حوزه‌های مختلف با تشکیل کمیته‌های تخصصی به صورت کارشناسی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار