مدیر عالی موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی:

مرحوم آیت الله مصباح یزدی پیشرو در تحول حوزه‌های علمیه بود

مدیر عالی موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی گفت: علامه مصباح یزدی ساختار حوزه‌های علمیه و طلاب را به سمت تهذیب سوق داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدمحسن دعایی مدیر عالی مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی امروز در مراسم گرامیداشت آیت الله مصباح یزدی در تربت حیدریه، گفت: انسان در زندگی بدون آرمان و هدف تمام سرمایه خود را از بین می‌برد در حالی که اگر آرمان داشته باشد به سمت آن رشد می کند و متعالی می‌شود.

او با بیان اینکه آرمان بدون الگو ممکن نیست، افزود: مرحوم علامه مصباح یزدی در مدت ۱۰ سال بعنوان شاگرد خصوصی آیت الله بهجت علاوه بر کسب علم فقاهت و عرفان، مکاسب را آموخت و با کسب فیض از محضر این بزرگوار ساختار حوزه‌های علمیه و طلاب را به سمت تهذیب سوق داد.

مدیر عالی مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی ادامه داد: علامه مصباح یزدی پیشروی تحول در حوزه‌های علمیه است و توانست حوزه‌ها را از سیره سنتی به حوزه‌هایی که برای مرزبانی از اندیشه‌های ناب اسلامی کادر سازی می‌کنند تغییر دهد.

حجت‌الاسلام و المسلمین دعایی بیان کرد: این حکیم بزرگوار در مباحث حوزه متوقف نشد و در دوران اصلاحات که حلقه کیانی سازماندهی شد تا ریشه‌های ایمان را از بین ببرند با حضور در شهر‌های مختلف کشور بیش از ۶ هزار ساعت سخنرانی کرد.

او تصریح کرد: علامه مصباح در یک برهه از تاریخ انقلاب اسلامی  ۸۰ سخنرانی در کلیسا‌ها و مراکز دانشگاهی آمریکای لاتین برپا  و از اندیشه‌های ناب اسلامی دفاع کرد.

مدیر عالی موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی تاکید کرد: آیت الله مصباح هیمنه مارکسیسم را در ایران شکست و بزرگترین تئوریسین و عقبه تئوریک حزب مارکسیسم خاورمیانه را مسلمان و شیعه کرد.

حجت‌الاسلام دعایی اظهار کرد: عالم مجاهد همچون پروانه به گرد شمع ولایت فقیه چرخید، نظام سیاسی اسلام را تئوریزه و برای رهبر معظم انقلاب عمار وار عمل کرد.

انتهای پیام//ا. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار