عفو بین‌الملل خواستار اعطای واکسن کرونا به فلسطینیان شد

سازمان عفو بین الملل از رژیم صهیونیستی خواست به قانون عمل کند و واکسن کرونا را در اختیار فلسطینیان ساکن کرانه باختری و نوارغزه قرار دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرتی عربی، سازمان عفو بین‌الملل امروز (چهارشنبه) از رژیم صهیونیستی خواست تا به فلسطینیان ساکن کرانه باختری و نوار غزه واکسن کرونا بدهد، زیرا این رژیم به موجب قانون بین‌المللی ملزم به انجام این کار است.

این سازمان در بیانیه‌ای از رژیم صهیونیستی خواست به نادیده گرفتن تعهدات بین المللی خود به عنوان قدرتی اشغالگر عمل کند و بلافاصله برای فراهم ساختن واکسن کووید-۱۹ به صورت عادلانه برای فلسطینیانی که زیر سلطه اشغالگری آنان در کرانه باختری و نوارغزه زندگی می‌کنند، اقدام کند.

این درخواست درحالی مطرح می‌شود که رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود فقط به صهیونیست‌ها واکسن می‌دهد و تشکیلات خودگردان فلسطین نیز درخواست رسمی دریافت واکسن برای این رژیم ارسال نکرده است.

وزارت بهداشت فلسطین روز دوشنبه اعلام کرد که پیش بینی می‌کنند در ماه میلادی آینده اولین دوز واکسن کرونا را در برنامه «کووکس» سازمان ملل دریافت کند.

بر اساس آخرین آمار از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار ابتلا و ۱۱۰۱ قربانی همه گیری کرونا در کرانه باختری و ۴۳.۱۳۴ مورد ابتلا و ۴۰۴ قربانی در نوارغزه به ثبت رسیده است.

مرکز آمار فلسطین اعلام کرد جمعیت فلسطینیان در داخل مرز‌های فلسطین حدود ۵.۲ میلیون نفر برآورد شده که ۳.۱ میلیون نفر آنان در کرانه باختری و ۲.۱ میلیون نفر هم در نوار غزه ساکن هستند. طبق برآوردها، تا پایان سال ۲۰۲۲ جمعیت فلسطینیان و صهیونیست‌ها در سرزمین فلسطین برابر خواهد شد و به حدود ۷.۱ میلیون نفر خواهد رسید.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار