سنای آمریکا در آستانه تعیین تکلیف/ دور دوم انتخابات سنا در جورجیا پایان یافت

با پایان یافتن دور دوم انتخابات سنای آمریکا در ایالت جورجیا، تکلیف سکانداری سنا به زودی مشخص می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از شبکه فرانس ۲۴، دور دوم انتخابات سنای آمریکا در ایالت جورجیا به پایان رسیده است تا تکلیف سنای این کشور به زودی مشخص شود.

با پایان یافتن دور دوم انتخابات سنا در جورجیا به زودی مشخص می‌شود کلید سنا همچنان در دست جمهوری خواهان باقی می‌ماند یا باید آن را تحویل دموکرات‌ها دهند. مقامات جورجیا سه شنبه شب بلافاصله پس از پایان رای گیری، شمارش آرا نهایی انتخابات ۲۰۲۰ سنا را آغاز کردند.

مقامات ایالتی جورجیا میزان مشارکت مردمی در دور دوم انتخابات سنا را کمرنگ توصیف کردند. همه این‌ها برغم گردهمایی دوشنبه شب ترامپ در ایالت جورجیا برای ترغیب حامیان به رای دادن به جمهوری خواهان است.

این رخداداد همزمان با جلسه مهم امروز سنا در خصوص تائید نتایج آرا الکترال انتخابات ریاست جمهوری آمریکا صورت گرفت. جمهوری خواهان و ترامپ حساب ویژه‌ای روی این جلسه باز کرده اند و امید دارند تا از این روزن کلید کاخ سفید را همچنان نزد خود نگه دارند.

تاکنون ۱۱ سناتور حزب جمهوری‌خواه آمریکا اعلام کرده اند قصد دارند تا روز چهارشنبه هفته جاری در مجلس سنای این کشور پیروزی بایدن را رد کنند. ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی و رقیب بایدن، از هواداران خود خواسته است تا به سناتور‌های این حزب فشار آورده و به نتایج انتخابات در ایالت‌های کلیدی در نشست چهارشنبه هفته جاری مصادف با ۶ ژانویه ۲۰۲۱ (۱۷ دی ۱۳۹۹) اعتراض کنند.

در این تاریخ مجلس سنا به ریاست «مایک پنس» معاون ترامپ، برگزار خواهد شد که در آن آرای الکترالِ انتخابات سال جاری اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار