ساداتی نژاد در جمع خبرنگاران:

دستگاه‌هایی که قانون هوای پاک را اجرا نکنند به قوه قضائیه معرفی می‌شوند

رئیس کمیسیون کشاورزی گفت:دستگاه‌هایی که مجری قانون هوای پاک هستند اگر وظایف خود را در جهت اجرای این قانون عملی نکنند، تخلفاتشان را به قوه قضاییه اعلام خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان، سید جواد ساداتی نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی و محیط زیست در حاشیه نشست این کمیسیون برای بررسی آلودگی هوا تهران اظهار کرد: در این جلسه نمایندگانی از دستگاه‌های متولی اجرای قانون هوای پاک حضور داشتند و به ارائه گزارش از چگونگی انجام این قانون در بحث آلودگی هوا پرداختند.

وی افزود: اصلی‌ترین موضوعاتی که در آلودگی هوای کلانشهر‌ها بررسی می‌شود موضوع سوخت استاندارد گازوئیل و مازوت است و از آنجایی که مصرف گاز در کشور به بالای ۶۰۰ میلیون مترمکعب افزایش یافته و ارسال گاز به نیروگاه‌ها محدود شده بنابراین این نیروگاه‌ها به سمت استفاده از گازوئیل و سوخت مازوت رفتند.

وی افزود: در این جلسه توافق شد که تمام دستگاه‌های مجری قانون هوای پاک در کاهش مصرف گاز خانگی و تجاری تلاش کنند.

ساداتی نژاد بیان کرد: وزارت نفت موظف شد وظیفه خود را بر اساس قانون در ارتقای کیفیت سوخت مازوت و گازوئیل به حد استاندارد برساند و همچنین وزارت نیرو نیز تکلیف یافت تا سوختی که در اختیار وزارتخانه قرار می‌گیرد را در صورتی که استاندارد نباشد جهت استفاده با فیلتر آلودگی کنترل کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی و محیط زیست گفت: سازمان محیط زیست موظف شد ایستگاه‌های سنجش آلودگی خود را در کشور افزایش دهد و میزان سنجش آلایندگی سوخت که فصلی انجام می‌شد را در نیروگاه‌ها و جایگاه‌ها به صورت هفتگی انجام دهد.

وی تصریح کرد: لازم به ذکر است دستگاه‌هایی که مجری قانون هوای پاک هستند اگر وظایف خود را در جهت اجرای این قانون عملی نکنند کمیسیون کشاورزی تخلفات را به قوه قضاییه اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار