زارع در جمع خبرنگاران.:

پزشکان مکلف به پرداخت ۱۰ درصد مالیات شدند/ هزینه خروج ورزشکاران تیم ملی تصاعدی افزایش نمی‌یابد

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: ورزشکاران تیم ملی در هر مرحله خروج مبنای هزینه خروج اول است و تصاعدی افزایش نمی‌یابد.

به گزارش خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران  جوان، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ در حاشیه برگزاری این کمیسیون با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه امروز کمیسیون در راستای حوزه مالیات و حمایت از اقشار محروم تولیدکنندگان و کارآفرینان تصمیماتی اتخاذ شد.

وی افزود: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق برای واردات محصولات آرایشی ۱۵ درصد عوارض گمرکی و سود بازرگانی در نظر گرفته شد که این مبلغ برای درمان بیماری‌های خاص و خرید اعضای مصنوعی، حلزون شنوایی، درمان اوتیسم و... اختصاص می‌یابد.

زارع گفت: در مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق پزشکان مکلف به پرداخت ۱۰ درصد مالیات شدند که البته شامل حقوق و کارانه نیست.

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: بانک‌ها و موسسات اعتباری مکلف هستند اطلاعات مالی و اقتصادی اشخاص حقیقی و حقوقی را که مالیات هایشان معوق است و تا پایان سال ۹۹ آن را پرداخت نکردند،  در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهند و ۳۰٪ مطالبات معوقات مالیاتی را از این افراد کسر کنند و  اگر انجام ندهند بانک‌ها و موسسات اعتباری ۲٪ و بیمه‌ها ۵٪ جریمه خواهند شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق ادامه داد: همچنین مقرر شد که از زائران عتبات و مرزنشینان یک بار در سال مالیات اخذ شود و زائران اربعین از ۴ شهریور ۱۴۰۰ تا  ۲۲ مهر ۱۴۰۰ از پرداخت عوارض معاف هستند، همچنین ورزشکاران تیم ملی در هر مرحله خروج مبنای هزینه خروج اول است و تصاعدی افزایش نمی‌یابد.

وی گفت: مصوبه دیگر کمیسیون قانون مالیات بر ارزش افزوده تا لازم الاجرا شدن قانون جدید تمدید شد.

زارع تاکید کرد: سازمان امور مالیاتی با همکاری شهرداری‌های سراسر کشور برای سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۰ مکلف شد تا واحد‌های مسکونی و خالی از سکنه را به منظور دریافت مالیات از کسانی که چند خانه دارند شناسایی کنند.

وی اظهار کرد: همچنین تمام مشاغل موظف به نصب پایانه فروشگاهی شدند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق با اشاره به دیگر مصوبه کمیسیون مبنی بر اخذ ۱۰ ریال مالیات برای هر پیامک گفت: مبالغ دریافتی صرف حمایت از معلولان و کودکان کار خواهد شد که همچنین مقرر شد از اپراتور‌های تلفن همراه نیز مبلغ دو هزار میلیارد تومان مالیات اخذ شده و برای کار‌های فرهنگی و مناطق محروم در حوزه مخابراتی از قبیل اینترنت هزینه شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار