توقف تحریم‌های دولت ترامپ علیه وکلای حقوق بشر از سوی یک قاضی آمریکایی

قاضی بخش منهتن نیویورک تصمیم دولت ترامپ برای تحریم وکلای حقوق بشر را به دلیل نقض آزادی بیان متوقف کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک قاضی آمریکایی روز دوشنبه تصمیم دولت ترامپ به اعمال تحریم علیه وکلای حقوق بشر به خاطر حمایت از دیوان کیفری بین الملل را مسدود کرد.

بر این اساس، کاترین پولک فیلا، قاضی بخش در منهتن آمریکا در حکمی موقت مانع از آن شد که کاخ سفید در اجرای دستور اجرایی دونالد ترامپ در ماه ژوئن میلادی گذشته علیه ۴ استاد دانشگاه مجازات کیفری یا مدنی اعمال کند.

ترامپ مجوز اعمال تحریم‌های اقتصادی و مسافرتی علیه کارکنان دیوان کیفری بین الملل و حامیان کار این نهاد سازمان ملل را صادر کرده بود. این دستور بعد از آن صادر شد که این نهاد سازمان ملل تحقیقاتی را درباره احتمال ارتکاب جنایات جنگی توسط نیرو‌های آمریکایی در افغانستان در خلال سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۴ میلادی آغاز کرد.

فیلا گفت شکات این پرونده احتمالا با موفقیت نشان خواهند داد که دستور ترامپ غیرقانونی بوده و آزادی بیان آن‌ها را نقض کرده است.

وی تاکید کرد: دادگاه متوجه علاقه دولت آمریکا به دفاع از سیاست خارجی و افزایش حداکثری کارآمدی ابزار‌های خارجی خویش است، اما نباید از دغدغه‌های ملی-امنیتی به عنوان ابزاری علیه مطالبات ناراحت کننده استفاده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار