بیدار شدن ۲۰ درصدی صنعت هسته‌ای ایران از امروز + فیلم

غنی سازی 20 درصدی اورانیوم در تاسیسات اتمی فردو آغاز شد.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد که فرایند تولید اورانیوم ۲۰ درصدی، در گذشته بیش از ۲۴ ساعت طول می‌کشید، اما با فناوری‌های جدید اکنون این مدت به ۱۲ ساعت کاهش یافته است.

داشتن صنعت قوی هسته‌ای می‌تواند کمک های فراوانی به بخش های مختلف کشور کند. ساخت تجهیزات پیشرفته پزشکی، پرتو درمانی، تولید رادیو داروها و... بخشی از آنهاست که می تواند تاثیر چشمگیری در وضعیت سلامت جامعه داشته و همینطور سبب بهبود حال بسیاری از بیماران شود.

در کشوری مثل ایران که هرساله در خطر تهدید خشکسالی و کم آبی است، داشتن صنعت هسته ای می تواند برای همیشه مشکل کمبود آب شیرین را برطرف کند.

وجود یک نیروگاه اتمی می تواند به مقدار زیادی نیاز کشور به برق را تامین کند و با صرفه جویی در مصرف سوخت های فسیلی، می توان از این صنعت برای تولید گرما در فصل‌های سرد استفاده کرد که این امر سبب شده تا کشور دیگر روی هوای ناپاک به خود نبیند و مردم از شر آلودگی هوا و خطرات ناشی از آن رهایی یابند.

در حال حاضر صنعت هسته ای، صنعتی مهم و حیاتی برای سلامت، اقتصاد و سایر امور کشور است و کشورهای پیشرفته از این صنعت استفاده های فراوانی می کنند و برای عبور از برخی مشکلات حیاتی، ایران باید استفاده از اشکال مختلف اورانیوم را در دستور کار قرار دهد.

 

 


بیشتر بخوانید


 

 

 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۹:۰۴ ۱۶ دی ۱۳۹۹
دست دانش آموزان و دانش آموختگان و دانشمندان اتمی و مسولان اتمی را می‌بوسم .
الهی پایدار و برقرار و تندرست باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۱۶ دی ۱۳۹۹
اصلا چکار دارید که بگید ما این کار رو شروع کردیم ول کنین ،پیش بسوی ساخت بمب اتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۱۶ دی ۱۳۹۹
هر وقت رسید به 90 درصد اعلام کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۱۶ دی ۱۳۹۹
حالا که این قدر این صنعت مفید است چرا دست دست میکنید غنی سازی کنید تا لااقل با قطعی برق وهوای ناسالم ناشی از سوخت مازوت درگیر نباشیم.
آخرین اخبار