فائوچی اظهارات اخیر ترامپ درباره تعداد قربانیان کرونا در آمریکا را رد کرد

متخصص ارشد بیماری‌های عفونی در آمریکا اظهارات اخیر ترامپ مبنی بر اغراق آمیز بودن آمار جانباختگان کرونا در این کشور را رد کرد و آن را مورد انتقاد شدید قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، آنتونی فائوچی، متخصص ارشد بیماری‌های عفونی آمریکا ادعای ترامپ مبنی بر اغراق در مورد تلفات کووید-۱۹ از سوی دولت فدرال را مورد انتقاد قرار داد.

فائوچی اظهارات توئیتری ترامپ را مبنی بر جعلی و اغراق آمیز بودن آمار جانباختگان کرونا در آمریکا نقد کرد. 

او گفت: مرگ‌ها، مرگ واقعی هستند. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که به سنگر بروید، به بیمارستان بروید، ببینید کادر درمان با چه معضلی روبه‌روست. آن‌ها در بسیاری از مناطق کشور تحت شرایط بسیار استرس زا هستند. تخت‌های بیمارستان‌ها پر شده‌اند. پرسنل آموزش دیده‌ای  رو به کاهش هستند و همه آنها در حال حاضر خسته شده‌اند. این واقعی است و جعلی نیست.

بر اساس آمار دانشگاه جانزهاپکینز تاکنون بیش از ۳۵۰ هزار مورد فوتی در آمریکا بر اثر ابتلا به بیماری کرونا رخ داده است.

فائوچی همچنین اذعان کرد چندین اشکال در واکسیناسیون گسترده ویروس کرونا وجود دارد که او آن را قابل درک می داند.

او اظهار کرد: من فکر می‌کنم نکته مهم این است که ببینیم در یک هفته یا بیشتر چه اتفاقی می‌افتد. اما جای امیدواری است که در ۷۲ ساعت گذشته آن‌ها ۱.۵ میلیون واکسن تزریق کرده‌اند که به طور متوسط حدود ۵۰۰ هزار در روز است که بسیار بهتر از اوایل است؛ بنابراین ما آنجایی نیستیم که می‌خواهیم باشیم. در این شکی نیست، اما من فکر می‌کنم اگر واقعا شتاب بگیریم، می‌توانیم به جای دلخواه برسیم، حرکت کنیم و ببینیم وقتی وارد هفته‌های اول ماه ژانویه می‌شویم چه اتفاقی می‌افتد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار