حناچی:

دولت هنوز اقدامی در حوزه سپرده نوسازی ناوگان عمومی انجام نداده است

شهردار تهران گفت : برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی پیگیری های انجام گرفته اما دولت هنوز اقدامی انجام نداده است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه آئین آغاز عملیات اجرایی یادمان شهیدان سردار حاج قاسم سلیمانی و ابوالمهدی المهندس و در جمع خبرنگاران درباره یادمان شهید سلیمانی اظهار کرد: در سالگرد شهادت شهید سلیمانی شهرداری تهران اقداماتی را انجام داده است.

وی ادامه داد : یکی یادمان سرباز وطن در تپه‌های عباس‌آباد به مسابقه گذاشته شد و دیگری یادمان در اطراف دریاچه خلیج فارس از جمله اقداماتی بود که انجام گرفته است.

شهردار تهران با بیان اینکه این یادمان همزمان در تهران و بغداد ساخته شد گفت: یادمان دارای معماری خاصی است و انشاءالله در کمتر از یکسال ساخته می‌شود و این یادمان به فضای فرهنگی و گردشگری اطراف خلیج‌فارس کمک می‌کند و یاد شهدای این اتفاق گرامی داشته می‌شود.

وی درباره مساحت این یادمان اظهار کرد: زمینی به مساحت حدود ۲۰۰۰ متر به این یادمان اختصاص داده شده است و مکمل فضاهای گردشگری است.

حناچی ادامه داد: یکی از ویژگی های گردشگری شهر تهران دریاچه خلیج فارس است و بخش عمده ای از قلمرو عمومی ما در حوزه این دریاچه به وقوع می پیوندد.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر آلودگی هوای تهران و مشکلات آن گفت: وارونگی دما در زمستان منجر به حادتر شدن آلودگی هوا می‌شود و از آنجایی که سرعت باد به زیر ۲ متر می رسد در صورتی که میزان آلاینده‌های هوا از حد معمولی بیشتر شود نگرانی هایی به وجود می‌آید.

حناچی با بیان اینکه در حال حاضر افزایش میزان سئو در تهران حس می شود اظهار کرد: علت آن سوخت ناقصی است که خودروهای شخصی می‌سوزانند و اگر گازوئیل با استاندارد نباشد آلودگی هوا بیشتر می‌شود همچنین استفاده مازوت توسط صاحبان صنایع آلودگی هوا افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: اگر صنایع بزرگ مثل نیروگاه ها کمک کنند و مازوت بسوزانند میزان آلودگی هوا چندین برابر می‌شود و با سوخت خودروها قابل مقایسه نخواهد بود.

حناچی گفت: نباید بگویم که در استان تهران آلودگی هوا کنترل می‌شود اما در شهرها و استان های دیگر این اتفاق نیفتد، زیرا ‌آلودگی هوا قابلیت انتشار دارد و مرزهای کشوری را دربرنمی‌گیرد.

شهردار تهران با بیان اینکه بادهایی که از نقاط مختلف وارد پایتخت می شوند در آلودگی هوا تأثیرگذار هستند گفت : عمده بادهای تهران از سمت غرب وارد تهران می شود و اطلاعات در اختیار استانداری و دستگاه های دیگر قرار گرفته است تا پایش آلودگی هوا به صورت دائمی انجام گیرد.

حناچی با اشاره به ناوگان حمل و نقل عمومی و مشکلات رانندگان در این حوزه گفت: اگر این موارد مورد پشتیبانی قرار نگیرد و تسهیلات با بهره کم در اختیار شهرداری قرار نگیرد بضاعت ما کم می‌شود در حال حاضر برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی از سپرده‌های خودمان استفاده می کنیم.

وی ادامه داد : در حوزه اتوبوسرانی خط تولید ایران خودرو دیزل را پس از دو دهه آغاز کردیم و قرارداد ۲۵۰ دستگاه اتوبوس بسته شد و در خصوص اعتبارات دولتی هم باید بگوییم که از سازمان برنامه پیگیر هستیم اما هنوز دولت اقدامی انجام نداده است.

با اشاره به فیلتر آلودگی هوا گفت: در حال خرید دستگاه هایی هستیم که روی آن‌ها فیلتر روی نصب شده است.

وی با اشاره به طرح کاپ گفت: ابتدا باید تقدیم شوند و پس از آن هاست های قدیمی جمع آوری شود.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۱۵ دی ۱۳۹۹
گازسوز کردن مینی بوسها
آخرین اخبار