مدیر حوزه‌های علمیه کشور ؛

نقد آیت الله مصباح یزدی بر فلسفه غرب، نقدی تمام عیار بود

آیت الله اعرافی گفت: نقد آیت الله مصباح به فلسفه غرب یک نقد تمام عیار و از موضع یک فیلسوف نوآور و مبتکر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در حاشیه مراسم تشییع پیکر مطهر آیت الله مصباح یزدی با اشاره به ابعاد مختلف علمی و شخصیتی آن عالم ربانی، گفت: ایشان ضمن اینکه شارع و مبین حکمت متعالیه صدرالمتألهین (ملاصدرا) بود در عین حال ناقد هم بود و تئوری‌ها و نظریه‌های جدید ارائه کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور از احاطه ایشان به نحله‌ها و مکاتب فلسفی غرب اشاره کرد و افزود: نقد ایشان به فلسفه غرب یک نقد تمام عیار و از موضع یک فیلسوف نوآور، مبتکر و بسیار عمیق است.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: ایشان در حوزه فلسفه‌های مضاف و مباحث جدید در حوزه علوم انسانی و اجتماعی بنیانگذار بود و در قبل از انقلاب رشته‌های علوم انسانی و اجتماعی و فلسفه‌های مضاف را مطرح و شاگرد تربیت کرد.

او افزود: ایشان در نظامات آموزشی، طراحی‌های آموزشی، برنامه‌های درسی و متون چه برای حوزه و چه برای دانشگاه یک مبتکر و خلاق بود.

آیت الله اعرافی به مجاهدت‌های ایشان در راه انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: در کنار همه این فعالیت‌های علمی ایشان یک مجاهد در راه خدا بود از جوانی با تمام وجودش برای اسلام، انقلاب اسلامی، امام و رهبری کار کرده و در این راه از تمام شئونات شخصی اش هم می‌گذشت و این بسیار ویژگی مهمی است.

او ایشان را عالمی با اخلاق بسیار لطیف و دوست داشتنی توصیف کرد و گفت: تواضع و فروتنی مهربانی و لطافت روح و توجهات معنوی ایشان همه از جلوه‌های شخصیتی این عالم بزرگوار بود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور آیت الله مصباح یزدی را شخصیتی طراح به لحاظ نظامات توصیف کرد و گفت: موسسه در راه حق، باقرالعلوم (ع) و به ویژه موسسه امام خمینی (ره) نقش بزرگی در بسط معارف اسلامی و پایه ریزی علوم انسانی از منظر اسلامی داشت.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار