معاون سیاسی نیروی قدس انقلاب اسلامی:

انتقام سخت خون شهید سلیمانی به وقتش از آمریکا گرفته می‌شود/ انقلابی‌گری خط قرمز حاج قاسم بود

کریم خانی گفت: انتقام سخت خون شهید سلیمانی به وقتش از آمریکا گرفته می‌شود و انقلابی‌گری خط قرمز حاج قاسم بود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، صبح امروز دوشنبه (۱۵ دی ماه) مراسم «یادمان شهدای دانش و اقتدار» به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی و چهلمین روز شهادت محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای کشور با حضور احمدرضا حقیقی رئیس دانشکده فنی شهید شمسی پور، سردار احمد کریم خانی معاون سیاسی نیروی قدس انقلاب اسلامی و محمدعلی فصیحی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشکده فنی شهید شمسی پور برگزار شد.

کریمخانی در این مراسم اظهار کرد: قطعا شهید سلیمانی و همه شهدا در آن دنیا مقام شفاعت دارند و صحبت کردن راجع به این عزیزان کار هرکسی نیست. امروزه آرمان شهید سلیمانی سراسر دنیا را فراگرفته است. در حال حاضر درباره این سردار شهید در قسمت‌های مختلف اروپا ۶۵۰۰ بنر نصب شده و در آمریکا بیش از ۵۷۰ یادواره برای او برگزار شده است.

او تصریح کرد: خداوند مقامی که شایسته شهید سلیمانی بود را نصیبش کرد. این شهید والا مقام تا دو ماه پیش از شهادت روی میز خود یادداشتی گذاشته بود با عنوان اینکه "انشالله خداوند بنده را به دست بدترین دشمنان روی زمین به شهادت برساند" که به آرزوی خود رسید.

معاون سیاسی نیروی قدس انقلاب اسلامی با بیان اینکه شناخت مکتب شهید سلیمانی مهم‌ترین شاخصه بزرگداشت اوست، تاکید کرد: سردار سلیمانی بیش از ۴۰ سال مجاهدت داشت، اما مردم کمتر از ۱۰ سال است که او را می‌شناسند. تاریخ از عظمت نام این شهید بزرگوار عاجز مانده است.

کریمخانی افزود: در کشور ما بیش از ۵۰ میلیون نفر به اشکال مختلف به شهادت سردار سلیمانی واکنش نشان دادند و تنها دلیل محبوبیت این شهید بزرگوار در جامعه اخلاص است.

او گفت: ویژگی مهم شهید سلیمانی ولایتمداری است. او اتصال به ولی فقیه را امری مهم می‌دانست و از نظر این شهید والا مقام عاقبت بخیری مهم‌ترین نتیجه ولایتمداری است.

انقلاب گری خط قرمز سردار سلیمانی بود

او اظهار کرد: در یکی از مراکز دانشگاهی عنوان شده بود که سردار سلیمانی بالای ۸۰ درصد در میان افراد جامعه محبوبیت داشتند و بعد از شهادتشان، این آمار افزایش پیدا کرد و ما به علت بزرگواری این شهید به هیچ عنوان جرئت بیان این مسئله را نداشتیم، همچنین ذکر شده بود که ایشان در سال ۱۴۰۰ به عنوان کاندید ریاست جمهوری انتخاب شوند، اما ایشان فرمودند که شهادت بزرگترین معیار برای بنده است و نائل شدن به آن می‌ارزد به ۱۰ بار رئیس جمهوری! و کار کردن در راستای دین و شهادت برای شان مهم بود و هرکجا که بود به حق دفاع می‌کردند.

کریمخانی بیان کرد: انقلاب گری خط قرمز سردار سلیمانی بود و روحیه شهادت طلبی داشتند و کاملا آماده شهادت بودند.

اهمیت چرایی شهادت سردار سلیمانی

او اظهار کرد: مهم‌تر از نحوه شهادت سردار سلیمانی چرایی شهادت ایشان بود که حائز اهمیت است و باید بدانیم که به چه دلیل دشمن دست به چنین کاری زده است؟ مهم‌ترین مسئله در این موضوع بن بست راهبردی آمریکا در منطقه است و این عنوان با ۵ هدف از سوی آمریکا به منظور اعلام شده که اولین هدف این دشمنان از شهادت سردار سلیمانی تضمین امنیت رژیم صهیونسیتی بود که سردار سلیمانی این هدف را ناکام گذاشتند.

کریمخانی با بیان اینکه تثبیت قدرت آمریکا در دنیا دومین هدف آمریکا از شهادت سردار سلیمانی بود، تاکید کرد: با ایجاد گروه‌های تروریستی و به گفته‌های شهید سلیمانی ما در طول تاریخ خطرناک‌تر از داعش هیچ گروهی نداشتیم.

معاون سیاسی نیروی قدس انقلاب اسلامی در ادامه تاکید کرد: بدترین نوع جنگ، جنگ عقیدتی است و ما با چنین پدیده خطرناکی مواجه بودیم حتی در کشور عراق ۱۷۰۰ دانشجوی شیعه را به شهادت رساندند و ما مدیون خانواده شهدایی هستیم که امنیت را در کشور برای ما به وجود آوردند.

داعش شر مطلق است

کریمخانی بیان کرد: در عراق با یک گروه داعشی و در سوریه با ۲۵۰ گروه تروریستی جنگیدیم که وجه مشترک همه آنان عناد و دشمنی با مذهب شیعه بود و سردار سلیمانی تنها کسی بود که این پدیده خطرناک را نابود کرد و ایشان می‌فرمودند که داعش شر مطلق است و او از تهدید فرصت می‌خواست که این یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته و ممتاز سردار سلیمانی بود.

معاون سیاسی نیروی قدس انقلاب اسلامی اضافه کرد: جلوگیری از افزایش قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه هدف دیگر آمریکایی‌ها از شهادت شهید سلیمانی بود که ایشان این امر را فرصتی دانستند تا در برابر تهدید مقابله کنند و به این هدف هم رسیدند.

او اضافه کرد: آمریکایی‌ها برای نابودی حکومت ایران ۴ مرحله را با عنوان گام اول: فشار و تحریم، گام دوم: تغییر محاسبه، گام سوم: تغییر رفتار و گام چهارم: تغییر رژیم مطرح کردند، اما هدف شان تحقق پیدا نکرد و عقیده داشتند که کشور ۴۰ سالگی حکومت اسلامی ایران را نمی‌بیند، اما کاملا در اشتباه بودند.

کریمخانی بیان کرد: دشمنان خیال می‌کردند که حذف سردار سلیمانی از صحنه جمهوری اسلامی باعث نابودی دین اسلام می‌شد، اما نه تنها خیال غلطی داشتند بلکه بعد از شهادت این فرد بزرگوار میلیون‌ها انسان به حمایت از شهادت او واکنش نشان دادند و دشمن از این واقعه به شدت ترسید.

انتقام سخت خون شهید سلیمانی به وقتش از آمریکا گرفته می‌شود

او با بیان اینکه انتقام سخت از دشمنان شهید سلیمانی گرفته می‌شود، تاکید کرد: اعتقاد داریم که مانور زیاد روی این مسئله باعث سرد شدن افراد می‌شود و باید بگویم که این انتقام حتما به وقتش گرفته خواهد شد و بخشی از این انتقام در میان دشمنان دیده می‌شود که ترس و وحشت آنان را فرا گرفته است که ایران برای تحقق انتقام سخت کجا را مورد هدف قرار می‌دهد؟ در واقع گفتنی است که مقاومت را سردار سلیمانی نهادینه کردند.

کریمخانی اظهار کرد: به گفته شهید سلیمانی لطف و اراده الهی به شرط باور و اعتقاد افراد، رهبری و مدیریت حکیمانه ایشان، درک مردم و رفع خواسته آنان از ویژگی‌هایی است که میتوان با دشمن مقابله کرد و آنان را شکست داد و بهتر از مردم نیست و نباید با رفتار خود باعث سرد شدن افراد از دین اسلام شویم بلکه مدیون خانواده شهدا هستیم و پایه‌های نظام به لطف خدا با تکیه بر توان و نیروی داخلی مستحکم است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار