احیای عرصه های جنگلی در خرامه

یک هکتار از عرصه های جنگلی‌ آسیب دیده از آتش سوزی روستای، ولی آباد شهرستان خرامه با همکاری طبیعت دوستان خرامه سبز و احیاء شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد هدایت فرد رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرامه با اشاره به اجرای عملیات بذرکاری در این منطقه گفت:این عملیات با همکاری دادستان، اهالی و اعضاء شورای اسلامی روستای، ولی آباد  خرامه انجام شد.

او، بیان کرد: در این مراسم جمعی از بهره برداران و روستاییان نیز حضور داشتند که با کاشت بذر بادام کوهی و ارژن حدود یک هکتار از عرصه‌های جنگلی آسیب دیده در شهرستان خرامه را  احیاء کردند.

هدایت فرد، تصریح کرد: مشارکت مردمی در اجرای عملیات بذرکاری و نهالکاری عرصه‌های جنگلی و طبیعی نقش بسزایی در حفظ و توسعه این عرصه‌ها دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان خرامه در ادامه با اشاره به تغییرات آب و هوایی، تولید اکسیژن، کاهش فرسایش خاک، تجدید حیات طبیعی و جلوگیری از بروز پدیده گرد و غبار را از جمله مزایای مهم جنگل‌کاری دانست و ادامه داد: حفظ پوشش گیاهی و توسعه طرح‌های منابع طبیعی از جمله اولویت‌های اساسی در حفاظت از این عرصه ها است که نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی همواره در تلاش برای مراقبت از این منابع ارزشمند و برخورد با متخلفان و افراد سودجو هستند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.