علائم جدید کرونا ویروس چیست؟

کارشناس گسترش و بیماری‌های ستاد مرکز بهداشت مهاباد گفت: سکسکه و گیجی به علائم جدید کرونا ویروس افزوده شد.

عبدالله نژاد کارشناس گسترش و بیماری‌های ستاد مرکز بهداشت مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: سکسکه و گیجی و همچنین رنگ پریدگی صورت و لب، سرخی بیش از اندازه لب، احساس بوی ناخوشایند، اختلالات شنوایی، اختلالات خواب، التهاب ملتحمه و قرمزی چشم، خشکی و راش‌های پوستی (ضایعه پوستی) نیز از جدیدترین علائم کرونا ویروس جدید محسوب می‌شوند.

عبدالله نژاد افزود: در عین حال علائم شایع‌تر کووید-۱۹ نیز شامل سردرد، خستگی، تب و لرز، تهوع، گلودرد، سرفه، اسهال، آبریزش بینی، درد عضلانی، کاهش وزن، کاهش حس بویایی و چشایی، تنگی نفس و دشواری تنفس،  رنگ‌پریدگی انگشتان و درد قفسه سینه می‌شود.


بیشتر بخوانید


این مقام مسئول در مهاباد اضافه داد: همچنین میانگین سنی ابتلا به بیماری کرونا ۴۵ سال است و مرگ و میر در این افراد بیشتر از بقیه بوده که در این میان افراد جوان و فعال جامعه بیشتر در معرض ابتلا هستند و چون بدون علامت هستند به خانواده و دیگر اعضای مسن منتقل می‌کنند.

او ادامه کرد: از آنجا که هنوز شیوع کرونا در جامعه تحت کنترل در نیامده است، همه افراد و حتی کودکان نیز باید از ماسک استفاده کنند.

تحقیقات متعدد نشان داده است که به دلیل تازگی ویروس، ما هنوز به رفتار‌های آن و تاثیراتی که بر بدن انسان دارد به طور کامل واقف نیستیم. همچنین شواهد اندکی وجود دارد که نشان می‌دهد برخی افراد پس از یک بار ابتلا به کرونا، دوباره به آن مبتلا شده اند. از این رو بهتر است همه اقشار سنی و جنسیتی در جامعه از ماسک استفاده کنند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.