مایه کوبی ۱۷ هزار و ۳۸۸ راس دام در مهاباد علیه طاعون

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: نشخوار کنندگان کوچک در مهاباد علیه بیماری طاعون مایه کوبی شدند.

عباس آغاز رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد با اعلام اینکه ۱۷ هزار و ۳۸۸ راس دام علیه بیماری طاعون ایمن سازی شدند، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: در راستای صیانت از سرمایه دامی، اجرای عملیات مایه کوبی گوسفند و بز علیه بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک طی ۹ ماهه سال جاری در مناطق کانون و شعاع انجام شد.

آغاز افزود: بیماری ppr یا طاعون نشخوارکنندگان کوچک از بیماری‌های ویروسی بوده و سبب خسارات فراوانی در گله‌های گوسفند و بز می‌شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: دامپزشکان مهابادی با استفاده از توانمندی بخش خصوصی دام‌های این شهرستان را علیه بیماری ppr یا طاعون نشخوار کنندگان کوچک مایه‌کوبی کردند.

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد از علائم بیماری طاعون می‌توان به تب، ترشحات چشم و بینی، التهاب و جراحات دهانی، اختلال تنفسی و سرفه، ذات الریه، التهاب روده‌ها و اسهال اشاره و اذعان کرد: در همین راستا به منظور کاهش خسارات و تلفات ناشی از این بیماری، با استفاده از توان بخش خصوصی عملیات ایمن سازی دام‌ها انجام شده است.

او از دامداران و روستاییان خواست برای جلوگیری از انتقال بیماری دامی به جامعه انسانی با شماره‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ شبکه دامپزشکی مهاباد تماس بگیرند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.