راه تسویه بدهی دستگاه های دولتی چیست؟

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت : دستگاه‌های دولتی از ظرفیت اوراق تسویه برای تهاتر بدهی‌های خود استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مهرداد سالاری معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت : با توجه به شرایط تحریم و تنگنا‌های اقتصادی کشور، اغلب دستگاه‌های اداری در پرداخت دیون خود به پیمانکاران پروژه‌ها دچار مشکل هستند.

او گفت : اوراق تسویه یک ظرفیت بسیار مناسب است که مدیران می‌توانند با استفاده از آن، بدهی‌های دستگاه‌های اجرایی به پیمانکاران را تهاتر کنند.

سالاری افزود: برخی استان‌ها مانند کرمان، توانسته‌اند با استفاده از ظرفیت این اوراق ۶۰۰ میلیارد تومان از بدهی‌های خود را تسویه کنند در حالیکه متاسفانه اغلب دستگاه‌های استان کرمانشاه امسال نتوانسته‌اند از این ظرفیت به خوبی استفاده کنند.

معاون استاندار افزود: اغلب پیمانکاران دارای بدهی‌های بانکی و مالیاتی هستند و از این فرصت، استقبال می‌کنند.

او ادامه داد: این امکان هست که اگر پیمانکاری بدهی بانکی هم نداشته باشد؛ می‌تواند تسهیلات بانکی دریافت کند و با هماهنگی دستگاه اجرایی مربوطه و بانک، با استفاده از این ظرفیت، این تسهیلات را تهاتر کنند.

معاون استاندار گفت: بانک‌ها نیز می‌توانند با استفاده از این ظرفیت، بدهی‌های خود به بانک مرکزی را تسویه کنند.

سالاری یکی از مطالبات مدیریت ارشد استان، اجرایی کردن این ظرفیت توسط مدیران دستگاه‌ها دانست و گفت: اگر از ظرفیت اوراق تسویه به شکل مناسبی استفاده کنیم این بدهی‌ها تلنبار می‌شود و بودجه سال آینده دستگاه‌ها صرف پرداخت این دیون می‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.