سردار حجازی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سردار سلیمانی تا آخرین لحظه ارتباط خود را با خط مقدم قطع نکرد/ حاج قاسم روحیه بسیج کنندگی خوبی داشت

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی همیشه مرد میدان عمل بود.

سردار سرتیپ پاسدار سید محمد حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ابعاد شخصیتی و ویژگی‌های شاخص شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: یکی از بزرگترین ویژگی‌های شهید سلیمانی این بود که او شجاع و  مقاوم بود و با تفکر عمیق کار‌ها را دنبال می‌کرد. او مرد میدان بود یعنی کار را از نقطه آغاز که جلوترین نقطه جبهه بود شروع کرد و تا آخر هم ارتباط خود را با خط مقدم قطع نکرد.  

وی ادامه داد: اگرچه او در اتاق فرماندهی عالی نشسته بود، اما ارتباط خود را با خط مقدم قطع نکرد. روحیه شهادت طلبی، شجاعت، مقاومت در راه و تداوم ارتباط با خط مقدم باعث شده بود تا او یک فرمانده عملیاتی، تاکتیکی و راهبردی باشد.  

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه در پاسخ به سوالی درباره اینکه پس از حضور شهید سلیمانی در نیروی قدس سپاه چه تغییراتی در این نیرو حاصل شد، اظهار کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های مهم شهید سلیمانی روحیه بسیج کنندگی و سازماندهی نیرو‌ها بود. یعنی می‌توانست برای سامان دادن یک جبهه علیه مستکبران و ظالمان یک کار سازماندهی و بسیج کنندگی داشته باشد که طی آن همه نیرو‌های پراکنده را منسجم کند و به کار بگیرد.

وی ادامه داد: این همان کاری بود که او در عراق، سوریه، افغانستان، لبنان، فلسطین انجام داد و توانست نیرو‌های بالقوه را به نیرو‌های بالفعل تبدیل کند و همه نیرو‌های پراکنده را در یک جبهه واحد به کار بگیرد.  

سردار حجازی گفت: دیگر ویژگی مهم شهید سلیمانی اشدا علی کفار و رحما بینهم بود. یعنی با اینکه در جبهه و مقابل با دشمن بسیار با صلابت، پرقدرت و با هوش بود، اما در جبهه خودی با نیرو‌های خودی، مردم و خانواده‌های شهدا بسیار رئوف و دل رحم بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار