استقرار نیرو‌های الحشد الشعبی در بغداد ویژه مراسم سالگرد فرماندهان مقاومت

نیرو‌های الحشد الشعبی عراق در مسیر بغداد-کرکوک برای حفظ امنیت مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس مستقر شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الفرات نیوز، سازمان الحشد الشعبی عراق امروز (پنج شنبه) از استقرار نیرو‌های لشکر ۵۲ برای تامین امنیت جاده ارتباطی میان استان‌های بغداد و کرکوک خبر داد.

مرکز اطلاع رسانی الحشد الشعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: لشکر ۵۲ الحشد الشعبی به منظور تامین امنیت تجمع مردم عراق به مناسبت نخستین سالروز شهادت فرماندهان پیروزی و مقاومت شهید سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در جاده ارتباطی مبان بغداد و کرکوک مستقر شده است.

یکی از فرماندهان الحشد الشعبی که خواست نامش فاش نشود، گفت: در راستای وفاداری به میهن و فرماند‌هانمان، در مخالفت با اقدامات متجاوزگرایانه‌ای که علیه حاکمیت عراق در همه اشکال آن صورت گرفته، تجمع اعتراضی بزرگی در نخستین سالگرد ترور فرماند‌هان مقاومت برگزار خواهد شد.

احمد الاسدی، رئیس فراکسیون پارلمانی السند و فرمانده الحشدالشعبی عراق نیز اعلام کرد افرادی که جنایت ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس را در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد رقم زدند؛ نخواهند توانست که با آرامش بخوابند؛ همچنانکه او اعلام کرد خونخواهی واقعی از این حادثه با اخراج نیرو‌های آمریکایی از عراق به وقوع خواهد پیوست.

پارلمان عراق آغازگر مراسم‌ ویژه شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس بود و تاکنون در بیشتر استان‌های عراق مراسم یادبود و بزرگداشت ایشان از سوی الحشد الشعبی برگزار شده است و تصاویر فرماند‌هان شهید در سراسر عراق نصب شده است.

سردار شهید سلیمانی در حمله پهپاد‌های متجاوز آمریکایی در فرودگاه بغداد در بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ به شهادت رسید. در این حادثه ابومهدی المهندس از فرماندهان مقاومت و نائب رئیس سازمان نیرو‌های مردمی الحشد الشعبی به همراه ده نفر دیگر همراه او به شهادت رسیدند. پنتاگون اعلام کرد این حمله با دستور مستقیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا انجام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار