مقام دولت ترامپ: تلاش‌ها برای یک عادی سازی دیگر در جریان است

یک مقام دولت ترامپ اعلام کرد تلاش‌ها برای اعلام یک توافق عادی سازی جدید میان رژیم صهیونیستی و کشور‌های مسلمان در جریان است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری عرب ۴۸، یک مقام دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری کنونی آمریکا که روز‌های آخر خود را در کاخ سفید می‌گذراند، اعلام کرد تلاش‌های آمریکا برای اعلام یک توافقنامه عادی سازی جدید تا پیش از تحلیف رسمی جو بایدن به عنوان رسمی جمهور آمریکا در جریان است.

این مقام که در شماری از توافقنامه‌های صلح موسوم به «توافقنامه‌های ابراهیم» با امارات، بحرین و سودان حضور داشته، در گفتگو با روزنامه جروزالم پست اعلام کرد دولت ترامپ در حال فشار آوردن در این زمینه است. او گفت: ما به شدت در حال کار هستیم تا این مسأله را محقق کنیم.

روزنامه معاریو نیز اعلام کرد مقامات دولت ترامپ و رژیم صهیونیستی بر این مسأله نظر دارند که اندونزی، موریتانی و عمان می‌توانند گزینه‌های قابل اجرایی برای معاملات پیش رو باشند؛ چرا که این سه کشور تاریخی از روابط با اسرائیل را دارند؛ حتی با وجود آنکه این رابطه رسمی نبوده است. همچنین نام پاکستان نیز به عنوان گزینه‌ای محتمل اعلام شده است. ای در حالی است که بنا بر بخری گزارشها، مقامات اندونزی و عمان مخالف این عادی سازی هستند.

مقامات آمریکا به روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرده اند تونس و پادشاهی عمان ممکن است دو کشور آتی باشند که نامشان در توافقنامه‌های صلح ابراهیم درج می‌شود.

این مقامات آمریکایی اعلام کرده اند این توافقنامه‌ها ممکن است گسترده‌تر شده و شامل کشور‌هایی در آسیا و آفریقای سیاه (مناطق جنوب صحرای بزرگ آفریقا) حتی پس از خروج ترامپ از سمتش و ورود بایدن به کاخ سفید شود.

بر اساس این گزارش، احتمال عادی سازی روابط میان تونس و رژیم صهیونیستی سبب شده تا ناظران را به شگفت وادارد؛ چرا که این کشور مخالفت گستلرده‌ای با عادی سازی روابط کشور‌ها بیش از یکبار و به صورت آشکارا داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار