رییس دیوان عالی کشور:

بخشی از وظیفه دیوان عالی کشور حضور میدانی در دادگستری استان‌ها است

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد مرتضوی‌مقدم گفت: در دوره تحول قوه قضاییه بخشی از وظیفه دیوان عالی کشور که تا کنون برزمین مانده بود با حضور میدانی در دادگستری استان‌ها و حضور در دادگاه‌های سراسر کشور فعال شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد مرتضوی‌مقدم رییس دیوان عالی کشور  اظهارداشت: آرای صادره محاکم قضایی که به دیوان عالی کشور ارجاع نمی شود و در استان‌ها قطعی می‌شود، همکاران این دیوان به صورت دوره‌ای و مرتب به استان‌ها رفته و یک هفته در دورترین نقطه قضایی کشور حضور داشته و پرونده‌ها را بررسی می‌کنند

او  افزود: در فرایند آخر این اقدام دیوان عالی کشور اینجانب به عنوان رییس دیوان حضور یافته و مشکلات را جمع‌بندی کرده و به رییس قوه قضاییه گزارش می‌دهیم.

رییس دیوان عالی کشور بیان کرد: سفر به سیستان و بلوچستان نیز در راستای همان وظیفه قانون اساسی انجام شده که دیوان عالی کشور ناظر بر افهام تمام دادگاه‌های سراسر کشور است.

او  افزود: آنچه دیوان عالی کشور از این سفر به سیستان و بلوچستان به دست آورده تنظیم و در محضر رییس قوه قضاییه مطرح و پیگیری می‌شود.

کسب رضایت اولیای دم برای ۳۵ پرونده قتل

رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به اینکه ظرفیت‌های خوبی در استان از جمله بزرگان، سران طوایف و مردم خونگرم، مهربان و با وفا وجود دارد گفت: از این ظرفیت‌ها برای حل و فصل اختلافات و پرونده‌هایی که به نحوی بسیار پیچیده و قامض بوده مانند پرونده‌های قتل، حداکثر استفاده را کرده‌ایم.

حجت الاسلام علی مصطفوی‌نیا بیان کرد: از ابتدای امسال به لطف خدا و با کمک بزرگان، طوایف و شورای حل اختلاف در ۳۵ پرونده قتل از اولیای دم رضایت گرفته شده است.

او افزود: با این رضایت ها از ایجاد دلهره ها، درگیری‌ها و قصاص و کینه‌ها جلوگیری شده است.

رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان بیان کرد: از تمامی بزرگان و ریش سفیدان و کسانی که در استان جایگاهی در طایفه، قبیله و منطقه خودشان دارند انتظار است که اجازه وقوع چنین حوادثی را ندهند.

او افزود: بررسی بسیاری از پرونده‌های حوادث نشان می دهد که موضوعات بسیار جزیی و سوء تفاهم‌ها باعث چنین حوادث بزرگی شده است.

مصطفوی‌نیا تصریح کرد: برای گرفتن رضایت اولیای دم ۳۵ پرونده یادشده بزرگان طوایف همکاری خوبی داشتند اما چقدر خوب بود که این وساطت ها و پیگیری‌ها قبل از وقوع این قتل ها انجام می شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار