باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

ساخت پایگاه نظامی مشترک؛ آخرین دستاورد ائتلاف ایران با تزارها و چشم‌بادامی‌ها

پیمان‌هایی که بین ایران و چین و روسیه بسته می‌شود، شاید به ساخت پایگاه نظامی منجر شود.

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی ربیعی سخنگوی دولت سه شنبه ۹ دی ماه در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره همکاری‌های نظامی ایران، چین و روسیه و احتمال احداث تاسیسات نظامی مشترک در خلیج فارس و دریای عمان برای مقابله با حضور ایالات متحده و رژیم صهیونیستی و ایجاد صلح و امنیت، خاطرنشان کرد: مناسبات دوستانه با دو کشور روسیه و چین در اوج خود پیش می‌رود، هر چند محدودیتی برای تعمیق این روابط در همه جنبه‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی نداریم، اما بار‌ها اعلام کردیم که امنیت در منطقه خلیج فارس باید توسط کشور‌های صاحب این منطقه تامین شود.

امنیت

وی با بیان اینکه این تنها راه رسیدن به امنیت عادلانه همه کشور‌ها و تضمین صلح و ثبات بلندمدت است، عنوان کرد: ما نظامی دیده شدن خلیج فارس را به سود هیچ کشوری در منطقه و جهان نمی‌دانیم و امیدواریم سرانجام، آمریکا هم از ماجراجویی‌های فرامرزی خود دست بر دارد. ایران و روسیه در حوزه‌های مختلف از جمله دفاعی همکاری‌های خوبی دارند که فراتر از سطح دو جانبه است و مواضع همسوی دو کشور در مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری زمینه همکاری‌های دیگر را هم فراهم کرده است که از جمله می‌توان به همکاری در سوریه اشاره کرد.

امنیت

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه امنیت خلیج فارس باید توسط کشور‌های منطقه تامین شود، بیان کرد: در این زمینه پیش از این، طرح مشخصی ارائه شده و هنوز هم بر آن پافشاری داریم و برخی کشور‌های منطقه را دعوت می‌کنیم به جای دشمنی و اتکا به بیگانگان، نگاه منطقه‌ای داشته باشیم تا در کنار هم و با ایران قدرتمند صلح و امنیت خلیج فارس را تضمین شده بدانیم.

امنیت

همکاری‌های نظامی ایران، روسیه و چین؛ طرحی که محقق شد

مثلث ایران، روسیه و چین یک مثلث راهبردی و استراتژیک است که دی ماه سال گذشته رنگ و بوی جدی تری به خود گرفت و عملکرد اصلی خود را در رزمایش مشترک این سه کشور در خلیج فارس به خوبی نشان داد. در این رزمایش، فرماندهی با جمهوری اسلامی ایران بود و هر کدام از کشور‌های روسیه و چین دو فروند از ناوشکن‌های رزمی خود را برای حضور در این رزمایش به خلیج فارس آورده بودند. این رزمایش ۶ روزه پیام‌های مهمی برای جهان داشت که یکی از آن‌ها همان نکته و پیامی است که بار‌ها توسط مقامات کشورمان اعلام شده و آن چیزی نیست جز تامین امنیت منطقه با حضور کشور‌های منطقه.

امنیت

تامین امنیت منطقه توسط کشور‌های منطقه نکته‌ای نیست که فقط توسط مقامات کشورمان اعلام شده باشد، بلکه کارشناسان خارجی نیز به این موضوع اذعان دارند. فئودور لوکیانف رئیس شورای سیاست خارجی و دفاع روسیه و سردبیر نشریه روسی «روسیه در سیاست جهانی» درباره رزمایش نظامی ایران، روسیه و چین گفته است که رزمایش ایران، روسیه و چین پیام صلح و نه جنگ طلبی به جهان دارد.  این رزمایش یک بار دیگر تلاش سه کشور برای تقویت امنیت و ثبات جهانی را نشان داد که در نقطه مقابل برنامه‌های آمریکا و پیمان ناتو تحت رهبری این کشور قرار دارد.  اقدامات ایران و روسیه در سوریه که عامل کلیدی در شکست تروریست‌های مورد حمایت برخی کشور‌های منطقه و آمریکا بود، صلح‌جویی مسکو و تهران را به اثبات رسانده است.

وی افزود: ایران و روسیه منافع خود را در تامین ثبات منطقه می‌بینند و طرح‌های دو کشور برای حفظ امنیت منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز گویای این واقعیت مهم است. اطمینان دارم ابتکار‌های مشترک دو کشور و کشور‌های هم پیمان جواب‌گوی نیاز‌های منطقه خلیج فارس برای ثبات و امنیت به منظور تامین شرایط ادامه صادرات مواد هیدروکربنی به ویژه نفت از کشور‌های این منطقه است.

امنیت

حسن لاسجردی کارشناس مسائل بین الملل نیز در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره همکاری‌های مشترک سه کشور روسیه، چین و ایران گفت: برخی بر این باور هستند که کشور‌های هند، چین، ایران و روسیه و برخی از کشور‌های منطقه‌ای می‌توانند با همکاری و همراهی یکدیگر ضلع جدیدی از همکاری‌ها را تشکیل دهند و فضای نظام تک قطبی را بشکنند.

امنیت

پایگاه نظامی فی نفسه نمی‌تواند مدلی برای همکاری‌های نظامی باشد

سردار سرتیپ پاسدار علیرضا افشار از فرماندهان اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و کارشناس مسائل نظامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به همکاری‌های نظامی ایران، روسیه و چین گفت: ما در بین ایران، روسیه و چین منافع مشترکی داریم که ایجاب می‌کند که همکاری‌هایی را با همدیگر داشته باشیم. این همکاری‌ها می‌تواند در مباحث اقتصادی، سیاسی، حقوقی و مجامع بین المللی انجام شود. البته دفاع و بازدارندگی در مقابل حضور بیگانگان در منطقه به خصوص خلیج فارس از دیگر زمینه‌های مشترک این کشور‌ها برای همکاری با یکدیگر است.  

وی ادامه داد: البته علیرغم طرح برخی شایعات منتشر شده همکاری‌های نظامی به معنای این نیست که ما یک پایگاه نظامی مشترک داشته باشیم. چون ما از نظر قانون اساسی چنین اجازه‌ای نداریم که بخشی از خاک کشورمان را در اختیار کشور‌های دیگر قرار بدهیم. در شرایط بسیار بهتر می‌توانیم تا با پیمان‌های نظامی هماهنگی‌ها و رزمایش‌های مشترکی داشت تا برای امنیت منطقه هم افزایی داشته باشیم.  

امنیت

استاد دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: اگر توجه کنید پایگاه‌هایی که آمریکا در منطقه ایجاد کرده است به نقاط تهدید برای این کشور تبدیل شده اند و در تیر رس هستند. پایگاه نظامی در نفس خود نمی‌تواند مدلی برای همکاری‌های نظامی باشد، چرا که شیوه‌های دیگری برای همکاری‌های نظامی وجود دارد.

امنیت

رزمایش قفقاز ۲۰۲۰؛ مدل زمینی رزمایش مشترک دریایی ایران، روسیه و چین

تاریخچه همکاری‌های مشترک نظامی ایران، روسیه و چین فقط به برگزاری رزمایش مشترک دریایی اخیر ختم نمی‌شود. این سه کشور ۳۱ شهریورماه امسال رزمایش دیگری تحت عنوان قفقاز ۲۰۲۰ را در جنوب روسیه برگزار کردند. به گفته منابع خبری این رزمایش با حضور ۸۰ هزار نظامی برگزار شده بود.  در جریان این رزمایش ماموریت‌های اصلی در شمال قفقاز و همچنین در دریای خزر و دریای سیاه انجام شد. در رزمایش قفقاز ۲۰۲۰، از ۲۵۰ تانک، ۴۵۰ خودروی جنگی پیاده‌‍نظام و خودروی زرهی، ۲۰۰ سامانه خمپاره‌انداز و چندین سامانه راکت انداز استفاده شد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو نیز درباره این رزمایش بیانیه‌ای صادر کرده است که به شرح ذیل است:

«مانور مشترک نظامی «قفقاز ۲۰۲۰» از امروز ۲۱ لغایت ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۰ مصادف با ۳۱/۰۶/۱۳۹۹ لغایت ۰۵/۰۷/۱۳۹۹ و با حضور حدود ۱۳ هزار نظامی و ازجمله حدود ۱۰۰۰ نظامی از کشور‌های جمهوری اسلامی ایران، ارمنستان، چین، بلاروس، پاکستان و میانمار در منطقه جنوبی روسیه و حاشیه دریای خزر و دریای سیاه آغاز خواهد شد.

در این مانور که در راستای سند «اقدامات در راستای تحکیم اعتماد و امنیت» وین مورخ ۲۰۱۱ می‌باشد، از جدیدترین تجهیزات جنگی، سیستم‌های ضد موشکی، موشکی، هواپیما‌های جنگنده، هلی کوپتر و سایر تسلیحات به روز استفاده می‌گردد.»

امنیت

همکاری‌هایی که منطقه غرب آسیا را امن تر خواهد کرد

به نظر می‌رسد در روز‌ها و سال‌های آینده نیز چنین رزمایش‌ها و تمرین‌های نظامی مشترکی بین کشور‌های ایران، روسیه و چین برگزار شود. البته با توجه به سابقه همکاری‌های ایران و روسیه در نبرد با داعش در سوریه این طور به نظر می‌رسد که احتمال عقد پیمان‌های نظامی امنیتی مشترک بین این سه کشور وجود داشته باشد تا حضور امنیت ساز آن‌ها در منطقه غرب آسیا نمود بیشتری داشته باشد؛ پیمان‌هایی که شاید به ساخت پایگاه نظامی مشترک منجر شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۲:۵۱ ۱۲ دی ۱۳۹۹
اونایی که اینجا شعار نه شرقی نه غربی رو در جواب میارن، یا قدرت فهم این شعار رو ندارن و نمیفهمن که این شعار یعنی عدم پذیرش سلطه و با داشتن روابط مشترک فرق میکنه، یا اینکه از درون عناد دارن میخوان نیش بزنن که نشان از شخصیت پست انسانی داره
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۲۳:۳۵ ۱۱ دی ۱۳۹۹
من موافقم بگید بیان هرچی باشن زیر سلطه خودمونن ...از شنبه بگو وسایلشون هم بیارن ...بارعایت پورتکل های بهداشتی
Iran (Islamic Republic of)
فردین
۲۲:۱۹ ۱۱ دی ۱۳۹۹
عالی.....حال میکنم اونهایی که منفی میدن....بسوزین تا بمیرین خخخخ
فقط ایران...روسیه...چین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۱۲ دی ۱۳۹۹
به قول شما یا دارن میسوزن ازین ارتباط ها یا متاسفانه قدرت تجزیه تحلیل ندارن که ارتباط داشتن با زیر سلطه و مستعره بودن فرق میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۱۱ دی ۱۳۹۹
منافع اسرائیل وآمریکاوکشورهایی عربی توتجزیه وچپاول منابعشه بیخیال ایرانم نمیشن پس بجای امیدبیخودداشتن وترس ازحمله های منفی رسانه هاغربی به دنبال ناتویی زدغربی باشیم وقدرت نظامی حتی اگه شده سلاح هسته ای
Iran (Islamic Republic of)
خوزستان
۲۱:۵۴ ۱۱ دی ۱۳۹۹
پس کجا رفت شعار نه شرقی نه غربی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۱۲ دی ۱۳۹۹
جایی نرفته، نه شرقی نه غربی یعنی نه زیر سلطه‌ی شرق و نه زیر سلطه‌ی غرب و سلطه غیر از همکاری و روابط چندجانبه و مشترک هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۱۱ دی ۱۳۹۹
پایگاه نظامی مشترک
کجا اونوقت ؟ از این نظر هر سه تا کشور مثل همند و اجازه ساخت پایگاه مشترک در خاک خودشون رو نمی دن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۱۱ دی ۱۳۹۹
روسیه افتضاحه...دیگه خود دانید...کشور مرموز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۱۱ دی ۱۳۹۹
خدایا خودت کشور مارو نجات بده...نه چین و روسیه کمونیست
Iran (Islamic Republic of)
علی خدایی
۲۰:۱۴ ۱۱ دی ۱۳۹۹
اولین و مهم ترین تمکز ما ایران باید این باشد که در بخش نظامی و دیگر بخش های اقتصدی و غیره باید بر روی پا های خودمان باشیم و هیچ نیازی هیچ وابستگی به هیچ کشوری نداشته باشیم متکی بر توان داخلی مان باشیم و از قدرت خودمان برای ایجاد دفلعی خودمان استفاده کنیم و در بخش تعاملات نظامی بله ممکن است اما در حد اینکه پای دیگران را ببه هیچ عنوان به کشورمان باز نکنیم سطح فناوری تکنولوزی خودمان قوی باشد تا قدرتمندانه از خود دفاع کنیم
Iran (Islamic Republic of)
mehr
۲۰:۱۴ ۱۱ دی ۱۳۹۹
دوستان عزیز هر چیزی جای خود داره ! هر سال سیستم عوض میشه ... اونموقع شعار نه شرقی و نه غربی مخصوص شوروی و آمریکا بود که باعث شد ایران ضربه بخوره ! الان ولی ورق برگشته ! جهان چند قطبی شده .... ما میتونیم با وصل شدن به روسیه و چین خودمون رو جلو بندازیم و سالهایی که جنگ باعث شد عقب بمانیم رو جبران کنیم ! لطفا نگید فقط 8 سال جنگ بود ! جنگ باعث شد همه درگیر بشن و کشور چیزی حدود 20 الی 30 سال عقب بیفته ! الان تو مبحث های تک میتونیم خودمون رو همتراز چین و روسیه کنیم ! میدونید چه قدر میتونیم سود کنیم ؟ نظامی ، علمی ، فضایی ! بعد هم تلاش برای قدرت مطلق منطقه شدن و کمتر از 20 سال ابرقدرت بین المللی ! از الان باید روی فرزندانمان کار کنیم ! دهه 80 و دهه 90
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۲:۴۵ ۱۲ دی ۱۳۹۹
نخیر، ما نیازی نیست به جایی وصل کنیم خودمون رو بلکه باید از موضع برابر با کشورهای دنیا و غرب و شرق رابطه منطقی اقتصادی و ... داشته باشیم.
Canada
ناشناس
۱۹:۴۹ ۱۱ دی ۱۳۹۹
چرا موقعیت کنونی ایران را با زمان قاجار مقایسه میکنید
قراداد ننگین ترکمن چای
الان وطن ما یک پای قدرت است
دست کمی از چین و روسیه ندارد
ما از قدرت برتر برخورداریم
باعث میشه دیگه کسی بنام حقوق بشر دورعین و ازادی دورعین
زورگیری .باجگیری و قلدوری نکند
چرا به چرندیات کانالهای معاند گوش میدهید
هر چه انها بگویند .بد است
پس خوب است و بنفع مان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۱۱ دی ۱۳۹۹
ما اگر قدرت نداشته باشیم نزدیک ترین دوست ها بد ترین دشمن ها میشوند . مذاکره خوبه تا زمانی که دست از پا خطا نکنند . البته فعلا که داریم ضرر از حضور جاسوس های اژآنس میدیم نه مذا کره با چین و روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۱۱ دی ۱۳۹۹
یادمه یه زمانی تیتر آغاز اخبار اینجوری بود نه شرررررررقی نه غررررررربی جمهوریییی اسلامییییی پس کجا رفت اون چیزایی که براش شهید دادیم نکنه اشتباه می‌گفتیم نکنه یوقت بیدار بشیم که روی ترکمانچای وگلستان رو سفید کنیم نکنه اگه اومدن دیگه بیرون نرن نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۱۱ دی ۱۳۹۹
بهترین پیمان با کشورهای همسایه مثل هند و پاکستان است که سابق تجاوزگری به ایران را ندارند البته اگر با کشورهای حوزه جاده ابریشم نیز روابط محکم اقتصادی بسته شود بسیار موثر تر برای آتیه کشور است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۱۱ دی ۱۳۹۹
چین و روسیه خطرناکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۱۲ دی ۱۳۹۹
از آمریکا که خطرناک تر نیستن که، این همه سال غربگراها دنبال اروپا و آمریکا دویدن به کجا رسیدیم؟؟!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۱۱ دی ۱۳۹۹
مراقب باشین روسیه و چین دراستعمار چیزی کمتر از انگلیس وفرانسه وامریکا و... ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۱ دی ۱۳۹۹
امام خمینی ره:آمریکا شیطان بزرگ است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۱۱ دی ۱۳۹۹
امام خمینی ره: نه شرقی نه غریی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۱۱ دی ۱۳۹۹
غرب وحشی رو به نابودی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۱۱ دی ۱۳۹۹
زنده باد چین .
بهترین کشور جهان= روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۱۱ دی ۱۳۹۹
خاک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۱۱ دی ۱۳۹۹
این دیگه چه تیتری بود:))))))))))))))))))))))))
United States of America
فرشاد
۱۷:۲۴ ۱۱ دی ۱۳۹۹
عجب احمقی هستی تو
Iran (Islamic Republic of)
حقیقت
۱۳:۳۴ ۱۱ دی ۱۳۹۹
البته اینطور مانوروها بیشتر بازی در زمین قدرت بزرگتر هست دقیقا مثل فیلم فارسیهای دهه پنجاه یکی یکه بزن بقیه نوچه که از بغل اون میخورن حضور ایران در این بازیها در حداقل تاثیر گذاری بود و در واقع با اصرار ایران برای حضور در این رزمایش باعث دعوت ایران شد تاریخ ثابت کرده چین و روسیه برای تعهد و دوستی خود هیچ ارزشی قائل نیستن یادتون نره روابط روسیه و یوگوسلاوی هزار برابر بیشتر از روابط ما و روسیه در ظاهر دوست بودن ولی در لحظه حساس وقتی پای ناتو امد وسط یوگوسلاوی فروخت زدن لهش کردن اره عباس بیهنر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۱ دی ۱۳۹۹
خدایا به کجا می رویم؟؟؟!!! . چه زود فراموش کردیم قراردادهای ننگین گلستان و ترکمنچای و ....تزارها و اجداد روسهای جنایتکار که به ملت خودشون هم رحم نکردند بر ما تحمیل کردند. خدایا خودت گواه هستی و خواهی بود.
شعارها و آرمانها چه زود رنگ باختند. ما یه ضرب المثل داریم که میگه "اگه قراره بمیری پای کوه بلند بمیر"
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۱ دی ۱۳۹۹
البته که قدرت از غرب به شرق انتقال پیدا کرده و سه ابر قدرت ایران روسیه و چین باید با هم متحد بشند تا زورگویی و خوی استکباری غربی ها برای همیشه به زباله دان تاریخ بپیونده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۱۱ دی ۱۳۹۹
ن شرقی ن غربی
Iran (Islamic Republic of)
تاریخ بخوان
۱۲:۳۱ ۱۱ دی ۱۳۹۹
روسیه در طول تاریخ خیانت های بزرگی رو علیه ایران انجام داده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۱ دی ۱۳۹۹
ننگ بر چین
France
ناشناس
۱۱:۵۰ ۱۱ دی ۱۳۹۹
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

به نام خداوند رحمتگر مهربان

إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ ﴿۱﴾

چون يارى خدا و پيروزى فرا رسد (۱)

وَرَأَيْتَ النَّاسَ يَدْخُلُونَ فِي دِينِ اللَّهِ أَفْوَاجًا ﴿۲﴾

و ببينى كه مردم دسته‏ دسته در دين خدا درآيند (۲)

فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ وَاسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ كَانَ تَوَّابًا ﴿۳﴾

پس به ستايش پروردگارت نيايشگر باش و از او آمرزش خواه كه وى همواره توبه‏ پذير است (۳)
Iran (Islamic Republic of)
ناو هواپيما بر
۱۱:۴۱ ۱۱ دی ۱۳۹۹
ايران بجاي استقرار پايگاه نظامي ميتواند ناو هواپيما بر با مشاركت روسيه و چين بسازد كه قادر باشد ضمن حفظ امنيت در منطقه خليج فارس قادر به حركت در منطقه باشد و از حريم مرزي و دريايي حفاظت كند . كشورهاي مثل كره جنوبي - ژاپن - بزريل - پرتغال - آمريكا و چين و كانادا و انگليس و حتي تايلند هم داراي ناو عظيم جثه هستند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۱۱ دی ۱۳۹۹
ناو هواپیما بر در برابر موشک مثل یک لگن بیشتر نیست البته لگن گران قیمت ! حالا اونها یه کاری کردن ما برای چی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۱۱ دی ۱۳۹۹
دو کشور چین و روسیه کارنامه خوبی حداقل درباره ایران ندارند.هنوز شهرهای قفقاز و..‌در اسارت روسها هستند.استان سین کیانگ چین که جزیی از خاک ایران است در اسارت چینی هاست.مسیر خوبی نمیرویم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۱ دی ۱۳۹۹
روسه و چین به خلیج فارس ربط دارن؟مرزی چیزی دارن؟ اونیکی راه ابریشم رو با ترکیه میبنده اونیکی انتقال گاز به هروپا رو دور میزنه واقعا این خدمت رو باید تو ناریخ ثبت کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۱ دی ۱۳۹۹
آقا جون حتی روسیه و چین هیچوقت به خاطر ما خودشون رو با آمریکا و رژیم صهیریونیستی و کشورهای عربی در گیر نمیکنن کافیه نگاهی به بازار های صادراتی این کشور ها برای روسیه و چین و هر کشور دیگه ای بندازیم مخلص کلام اینکه تو درگیری ها به راحتی تنهامون خواهند گذاشت باید در بعد امنیتی و نظامی نگاه استراتژیک و راهبردی مون به خودمون و توانمندی های بومی مون باشه و روز به روز مزیتهای خودمون رو ارتقاع بدیم.
Iran (Islamic Republic of)
کریم
۱۵:۱۷ ۱۱ دی ۱۳۹۹
آقاجون اتقاء درسته.یک صفحه ازروش بنویس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۱۱ دی ۱۳۹۹
آقا جون "ارتقاء" درسته جفتتون یک صفحه از روش بنویسید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۱ دی ۱۳۹۹
دوستانی که میگن با این کار مستعمره میشیم اینطور نیست، این هنر ماست که از فرصت استفاده کنیم.
Netherlands
ناشناس
۱۴:۵۲ ۱۱ دی ۱۳۹۹
به همین خیال باش، با همین خزعبلات یه عمر سرتونو کردین زیر برف
اگه قرار بود زیر بار قدرتهای جهانی بریم، امریکا و اروپا از هررررر نظر سرآمد و ارجح هستن
وضع زندگی مردم کشورهایی که متحد امریکا هستند را مقایسه کنین با وضع زندگی ما و پاکستان و کره شمالی و سوریه و بلاروس و افغانستان و بقیه کشورهایی که یعنی متحد چین و روس هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۱ دی ۱۳۹۹
چرا وقتی صحبت از مذاکره با امریکا و اروپا و منت کشی از اونا میشه سیطره و استعمار و شعار نه شرقی نه غربی رو سر نمیدید و اونجا فقط گفتگوی تمدن ها و مذاکره با جهان و... رو مطرح میکنید به محض ارتباط با روسیه و چین این شعاراتون شروع میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۵۲ ۱۱ دی ۱۳۹۹
آمریکا ورژیم منحوس وکودک کش اسراییل فرق می کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۱۱ دی ۱۳۹۹
روسیه و چین جنایت نمیکنن؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۳:۰۵ ۱۲ دی ۱۳۹۹
احسنت به نظر این دوست عزیز، این غربگراها 40 سال و خورده ای همش کاسه لیسی اروپا و آمریکا کردن هیچ ذلت و محنتی در کارنبود الان که با چین و روسیه همکاری مشترک داریم دادشون رفته هوا!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۱۱ دی ۱۳۹۹
نه سرقی نه غربی شعارهای اول انقلاب به کجا رسید
Iran (Islamic Republic of)
فاطمی
۱۳:۰۸ ۱۱ دی ۱۳۹۹
گذاشتیم تو کوزه داریم برجامشو صرف میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۱۱ دی ۱۳۹۹
کلا در طول تاریخ چند هزار ساله کشورمون همیشه با شرق دنیا روابط دوستانه تر و با غرب دنیا روابط دشمنانه تری داشته ایم، جنگ های ایران و روم، ایران و یونان، ایران و عثمانی و...
البته یک جنگی هم با مغول ها داشتیم که...
Iran (Islamic Republic of)
فاطمی
۱۳:۱۰ ۱۱ دی ۱۳۹۹
البته 17 شهر قفقاز و جدایی بخارا و سمرقند روهم فراموش کردیم
همشه شرق خوبه چون از خاکمون میبره
تیمور لنگ رو هم فراموش کردیم
جنگهای ایران و روس هم فراموش شده ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۱۱ دی ۱۳۹۹
خیانت کارترین کشور روسیه است تاریخ گوا است
شخصا اجازه حضور هیچ کس را نمیدهم در خلیج فارس با این حرف خودمان اقرار میکنیم ما کشور ضعیف هستیم چین و روسیه به داد ما برسید که به واسطه شما کسی به ما حمله نکنه اون نامردها موقع سختی طوری پشتت را خالی کنندکه فکرش را نمیکنی هر کسی به فکر منفعت خودش است ما ایران عزیر را به هیچ کس نمیدهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۱۱ دی ۱۳۹۹
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۱۱ دی ۱۳۹۹
چین بزرگ ترین اقتصاد داره و روسیه یک ابر قدرت که حق وتو داره برقراری ارطبات با مستعمره بودن فرق داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۱۱ دی ۱۳۹۹
به نظر من کار بسیار خوبی هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۱۱ دی ۱۳۹۹
کار خیلی هوشمندانه ای است ، بیاد همپیمانی شاه عباس با انگلیس بر علیه پرتغالیها افتادم ، باید از روشهای مناسب بر علیه دشمنان هم پیمان برای حفظ کشور استفاده کرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۱۱ دی ۱۳۹۹
برو یک بار دیگه تاریخ رو با دقت بخون .
Iran (Islamic Republic of)
Bm1
۱۰:۲۶ ۱۱ دی ۱۳۹۹
بسیار عالی و تاثیر گزار... حرکت خوبی در جهت رفع تحریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۱۱ دی ۱۳۹۹
همکاریهای نظامی در اسیا ضرورتی اجتناب ناپذیر برای جلوگیری از تر کتازیهای غرب است اسیا باید بیدارشود و ایران و چین و روسیه میتوانند محور اصلی این پیمان نظامی باشند تا امریکای جنایتکار و ناتو را از اسیا بیرون کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۱۱ دی ۱۳۹۹
خدا به فریاد ایران برسه.میرزا کوچک خان ها باید بدیم تا دوباره بیگانه از کشور بیرون کنیم.
United States of America
اکبر
۰۹:۳۹ ۱۱ دی ۱۳۹۹
چرا با کشورهای کمونیستی و ضد مسلمان باید پیمان نظامی داشته باشیم .اینبار زیر سلطه کمونیست ها میرویم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۱۱ دی ۱۳۹۹
اینها شرف دارند به کشورهای نامرد غربی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۱ دی ۱۳۹۹
اینا سگشون شرف داره به غربی ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۱۱ دی ۱۳۹۹
الان کسی حرف زیر سلطه رفتن زد؟
Iran (Islamic Republic of)
فاطمی
۱۳:۱۲ ۱۱ دی ۱۳۹۹
آره شرف دارن چون ما حضور ننگین روس رو تو کشورمون فراموش کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۱۱ دی ۱۳۹۹
داری شبهه ایجاد می کنی این کار شیطان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۱۲ دی ۱۳۹۹
لطفا بفهمیم سلطه و استعمار با روابط مشترک المنافع داشتن فرق داره
Iran (Islamic Republic of)
پبدنی بختیاری
۰۹:۳۴ ۱۱ دی ۱۳۹۹
در داشتن دانش و توان از دانش شرق و غرب هم باید بهره برد اما در استقلال و سیاست و بی نیازی نه شرقی و نه غربی باید باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۰۹:۳۰ ۱۱ دی ۱۳۹۹
اینجا منطقه و حیاط خلوت و اطراف خانه ماست.
وجود اینهمه پایگاه آمریکا در حیاط خلوت ایران و چین و روسیه به ضرر هر سه کشور است.
بهتر است هر سه کشور قدرتمند جهان و با همکاری با هم و پیمانهایی محکم نظامی و اقتصادی، آمریکا را از منطقه خود برانند.
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۹:۲۶ ۱۱ دی ۱۳۹۹
همین الانش آمریکا بخاطر منافع خودش به ایران حمله نمیکنه . معلوم نیست منتظر اومدن بایدن هستن تا بگن چه جنگنده ای میخرن یا روسیه و چین به ما جنگنده نمی فروشن ؟ !

همکاری چین و روسیه با فروش تسلیحات بروزیی که ایران نداره محقق میشه نه با پایگاه نظامی مشترک
Iran (Islamic Republic of)
Bm1
۱۰:۳۸ ۱۱ دی ۱۳۹۹
سلام
قرار هست عربستان و کشورهای عربی جنگ را شروع کنند ...
پیش شرط سعودی حضور قدرتمندانه نیروهای آمریکا و اسرائیل در منطقه هست .اسرائیل هم دوباره از آب گل‌آلود ماهی گرفت حضور نظامی قوی در منطقه را مشروط کرد به احیاء روابط دوستانه با کشورهای عربی... خلاصه چنان ترسیدن به خودشون.که دعا می‌کنن بایدن همه چیز را وتو کند... البته خیال باطل می‌کنند
Iran (Islamic Republic of)
کیا
۰۹:۲۶ ۱۱ دی ۱۳۹۹
این روزا خیلیا تو توهمن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۱۱ دی ۱۳۹۹
والا تا الان تاریخ و بخونی معلومعه چه کسانی ایران رو تاراج کردن و میکنند اول روسیه .......چین هم هر چی جنس بنجل و بدرد نخور رو وارد اقتصاد ایران کرذ چینی که به مسلمانان کشورش رحم نکرده میخواهید به ایران رحم کند روزی دور نیست که چین ایران را مانتد انار اب گرفته دور خواهد انداخت
Iran (Islamic Republic of)
Bm1
۱۰:۲۹ ۱۱ دی ۱۳۹۹
سلام
به خاطر همان تاراجها باید یه جایی هم به ما کمک کنند، که حالا وقتش هست.
سیاست خوب و شجاعانه با سیاست ترس تفاوت دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۱۱ دی ۱۳۹۹
روسیه بالوله کشی گاز پاکستان به مسکو،وچین هم بادورزدن ایران جاده ابریشم مستقیم برد ترکیه،هردوتاشون بخاطر منافع خود ایرانو دورزدن،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۱۱ دی ۱۳۹۹
خوب وقتی مستعمره ی چین و روسیه هستیم بایدم بیان پایگاه بزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۱ دی ۱۳۹۹
از تیرانا داری پیام می فرستی؟ این را بدان ما مستعمره هیچ کشوری نیستیم برای قوی شدن نیاز به برقراری ارتباط دوجانبه و چندجانبه که منفعت همه اعضاء یکسان دیده شود نیاز زندگی اجتماعی و سیاسی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۱۱ دی ۱۳۹۹
نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی
ایران همیشه سربلند
آخرین اخبار