علی‌نژاد: گنجاندن کاراته در المپیک ۲۰۲۴ تقریبا منتفی است/ کاروان ایران در ۷ رشته شانس کسب مدال دارد

معاون وزیر ورزش و جوانان درباره شرایط ملی پوشان کاراته توضیحاتی را بیان کرد.

مهدی علی نژاد معاون وزیر و ورزش جوانان در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حضورش در اردوی تیم ملی کاراته بیان کرد: امروز توفیق داشتم تا در اردوی تیم ملی کاراته حضور پیدا کنم. کاراته کا‌های ما برای چندمین بار است با اخذ مجوز از ستاد ملی مبارزه با کرونا اردوی خود را برگزار می‌کنند. تا به اینجا ۲ سهمیه آقایان و یک سهمیه بانوان برای حضور در المپیک قطعی شده است. کاراته شانس بالایی برای مدال آوری در المپیک دارد.

معاون وزیر ورزش و جوانان درباره حضور کاراته در المپیک و تلاش وزارت بیان کرد: حضور یک رشته در المپیک ربطی به کشور‌ها ندارد و به فدراسیون جهانی کاراته مربوط است. این فدراسیون هم از سال گذشته اقداماتی کرد که مثبت نبود و این اتفاق برای ما خبر بدی است، چون ما روی مدال آوری این رشته در المپیک ۲۰۲۴ حساب باز کرده بودیم. امیدواریم فدراسیون جهانی کاراته با به دست آوری شاخص‌ها به المپیک ۲۰۲۸ برگردد. با این حال حضور این رشته در المپیک ۲۰۲۴ تقریبا منتفی است.

علی‌نژاد درباره تدارکات وزارت ورزش برای المپین‌ها اظهار کرد: از شهریور ماه مجوز‌های لازم را برای برگزاری رشته‌های المپیکی صادر کردیم و الان تقریبا همه رشته‌ها در اردو هستند. یک سال زمان خوبی است تا تیم‌ها بتوانند به آمادگی برسند. در این زمینه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تلاش زیادی کرده اند تا ورزشکاران بتوانند در این آوردگاه به موفقیت برسند. علاوه بر ۳ رشته کشتی، وزنه برداری و تکواندو که به مدال آوری آنها امید داریم در این دوره از المپیک رشته‌های کاراته، شمشیربازی، تیراندازی و حتی دوومیدانی شانس مدال دارند.

او ادامه داد: در مسابقات جهانی و آسیایی گذشته این رشته نتایج خوبی گرفته و امیدواریم در المپیک هم این نتایج تکرار شود. البته این امر به تدارکات خوب در داخل و خارج کشور نیاز دارد که فدراسیون کاراته در این امر تمهیدات خوبی داشته است. تا مسابقات المپیک، ورزشکاران کاراته ما در ۳ رویداد به روی تاتامی می‌روند. همیشه ورزش‌های رزمی جزو رشته‌های مدال آور بوده و کاراته هم از این قاعده مستثنی نیست. امیدوارم کاراته‌کا‌ها مرداد ماه سال آینده باعث خوشحالی ما شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار