تاکید ناتو بر تقویت اقدامات حفاظتی در برابر سلاح‌های بیولوژیکی

دبیر کل ناتو بر تقویت اقدامات حفاظتی در برابر سلاح‌های بیولوژیکی تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو امروز سه شنبه در مصاحبه با آژانس خبری دی پی‌ای آلمان گفت: ناتو باید اقدامات حفاظتی در برابر سلاح‌های بیولوژیکی را تقویت کند و در حال حاضر تصمیم به پیشرفت در اشتراک اطلاعات دارد.

او اظهار کرد که بیماری کووید-۱۹ در آزمایشگاه ایجاده نشده و کاملا در طبیعت بوده است. به رغم خطرناک بودن این بیماری، سلاح‌های بیولوژیکی نیز می‌تواند به نتایج وحشتناکی منجر شود.

دبیرکل ناتو خاطرنشان کرد که سلاح‌های بیولوژیکی مانند سلاح‌های شیمیایی، توسط قوانین بین المللی منع شده‌اند، اما این سازمان باید برای محافظت از خود آماده باشد، زیرا تهدیدی وجود دارد که برخی از کشور‌ها یا تروریست‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند.

استولتنبرگ افزود که ناتو واحد‌هایی دارد که در دفاع در برابر سلاح‌های بیولوژیکی تخصص دارند و آن‌ها در تمرین‌های نظامی شرکت می‌کنند.

دبیر کل ناتو خواستار تقویت بیشتر توانایی‌های حفاظتی در این زمینه شد و خاطرنشان کرد که این سازمان قصد دارد تعاملات اطلاعاتی را برای جلوگیری از حملات احتمالی بهبود بخشد.

این مقام ضمن مطرح کردن اتهاماتی علیه روسیه اظهار داشت که اگرچه ناتو سلاح‌های ممنوع ندارد، اما طیف وسیعی از امکانات را برای واکنش متناسب با چنین حوادثی در اختیار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار