تاکید مسکو و آنکارا بر توسعه همکاری در صنعت دفاعی با وجود تحریم‌های آمریکا

وزرای خارجه روسیه و ترکیه در یک نشست خبری بر توسعه همکاری در صنعت دفاعی دو کشور با وجود تحریم‌های آمریکا تاکید کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز سه شنبه در گفت‌وگو با مولود چاووش اوغلو، همتای ترک خود، گفت: مسکو و آنکارا متعهد به توسعه همکاری در صنعت دفاعی با وجود تحریم‌های آمریکا هستند.

لاوروف در یک کنفرانس خبری در سوچی افزود: ما بر توسعه همکاری صنایع نظامی تأکید کردیم. ما اصرار همکاران ترکیه‌ای را برای ادامه همکاری در این زمینه تقدیر می‌کنیم همانطور که رئیس جمهور پوتین بر آن تاکید کرده است. همکاران ترکیه‌ای ما به رغم فشار‌های مداوم و غیرقانونی از طرف واشنگتن که منافع خود را در آن می‌جوید، به همکاری با مسکو تمایل دارند.

دو طرف همچنین بر ثبات در لیبی با همکاری هم تاکید کردند.

وزیر امور خارجه روسیه اظهار کرد پاسخ جهانی به شیوع ویروس کرونا به دلیل عدم تمایل غرب برای همکاری سازنده با دیگر قدرت‌های بین‌المللی تضعیف شده است.

او گفت: جامعه بین المللی هنوز متحد نشده است تا بتواند به طور موثر با مشکلات مشترک از جمله بیماری همه گیر مقابله کند. دلیل اصلی این است که تعدادی از کشور‌های غربی به رهبری آمریکا آمادگی همکاری سازنده و برابر را ندارند.

این دیپلمات روسی غرب را به استفاده فعال از مجموعه‌ای از ابزار‌های غیرقانونی شامل سیاست قدرت تا جنگ اطلاعاتی علیه رقبا، علی رغم شرایط اضطراری بهداشت جهانی متهم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار