سخنگوی شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور مطرح کرد:

دومینوی تخریب سینما‌ها با رای دیوان عدالت اداری برای تعطیلی سینما ایران

اعطا گفت: رای دیوان عدالت اداری برای تخریب سینما ایران منشا نگرانی‌ است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود در دویست و شصتمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز سه‌شنبه ۹ دی ماه برگزار شد گفت: جایی در تهران دالان سینما‌های تهران است، اما سال هاست با تعطیلی آن‌ها، لاله زار به دالان سینما‌هایی که نفس آن‌ها گرفته تبدیل شده است.

وی ادامه داد: این روز‌ها اخبار تلاش برای لاله زار با خبر سینما ایران نگرانی‌هایی ایجاد کرده است و رای دیوان عدالت اداری برای تخریب سینما ایران منشا نگرانی‌ها بوده است و اگر چنین اتفاقی بیفتد و سینما ایران با رای دیوان عدالت اداری تخریب شود نقطه آغاز تخریب سینما‌های دیگر خواهد بود.

اعطا گفت: باور دارم که تخریب سینما ایران آغاز دومینوی تخریب سینما‌های دیگر لاله زار است. این سینما در سال ۱۳۳۷ تاسیس شد.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: بخشی از عناصر مدیریتی لاله‌زار، سینما‌های آن است و نخستین سینما‌ها در خیابان لاله زار ساخته شدند.

وی گفت: به دلیل آنکه آن‌ها پس از دوره زندیه ساخته شده اند، دیوان عدالت اداری آن‌ها را از آثار ملی خارج کرده است.

اعطا اظهار کرد: با وجود آنکه وزارت ارشاد باید از ابنیه‌های تاریخی مراقبت کند، اما به نظر می‌رسد که نتوانسته این کار را انجام دهد و عدم انتفاع اقتصادی و گاه هزینه‌های نگهداری، مالکان را ترغیب به فروش می‌کند.

عضو شورای شهر تهران گفت: همنشینی تمامی سینما‌ها در لاله زار با یکدیگر هویت بخش هستند و اگر شهرداری ابتکار عمل موضوع را به دست بگیرد و با مذاکره و پیگیری با مالکان سینما‌ها و متولیان حوزه سینما آنرا پیگیری کند لاله زار احیا می‌شود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار