دلفان برای حفاظت از اراضی ملی محیط بان کم دارد

فرماندار دلفان گفت: برای حفاظت از هر یک هزار هکتار منابع طبیعی یک محیط بان نیاز است، ولی در این شهرستان با بیش از ۲۵۰ هزار هکتار اراضی ملی چهار محیط بان فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، نورالدین درمنان،فرماندار دلفان اظهار داشت:حمایت و حفاظت از محیط زیست یک وظیفه همگانی است و ما نیز بر اساس این وظیفه تمام تلاش خود را در راستای حفاظت و حراست از این موهبت الهی بکار می‌بندیم.

او گفت: اقدامات و خدمات حفاظت محیط زیست با توجه به دارا بودن موقعیت استراتژیک باید گسترش یابد و ما در سال جاری همراهی و همکاری لازم را با حوزه محیط زیست شهرستان خواهیم داشت.

او با بیان اینکه این امر حفاظت از مناطق شکار ممنوع در سطح شهرستان را با مشکل مواجه کرده است، اظهار داشت: اداره محیط زیست دلفان با توجه به وسعت و ماموریت‌ها حداقل ۱۵ محیط بان نیاز دارد.

او با اشاره به همکاری مردم در حفاظت از عرصه‌های طبیعی منطقه گفت: با همت و حضور فعال پرسنل یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان ۳۳ نفر از شکارچیان غیرمجاز و متخلفین زیست محیطی به مقام قضایی معرفی شدند.

او اضافه کرد: اولین و مهمترین گام در مورد حفظ محیط زیست و منابع طبیعی در کشور، فرهنگ سازی و بالا بردن سطح آگاهی‌های مردم در این زمینه است.

شهرستان دلفان با ۱۵۰ هزار جمعیت در شمال استان لرستان قرار دارد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.