تأکید ظریف بر تغییرناپذیری مرزهای بین‌المللی در تماس تلفنی همتای ارمنستانی

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی امروز همتای ارمنستانی بر موضع ایران مبنی بر تغییرناپذیری مرز‌های بین‌المللی و حساسیت در این خصوص تأکید کرد.

به گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، «آرا آیوازیان» وزیر امور خارجه ارمنستان امروز (دوشنبه) تلفنی با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت‌وگو کرد.

در این گفت‌وگوی تلفنی آخرین تحولات ارمنستان، منطقه و روند همکاری‌های دوجانبه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در این گفت‌وگو با ابراز تأسف از جنگ اخیر (بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ) و ابراز همدردی با خانواده‌های کشته شدگان این جنگ، موضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تغییرناپذیری مرز‌های بین‌المللی و حسایت کشورمان در این خصوص را مورد تأکید قرار داد.

ظریف همچنین خاتمه این مناقشه را زمینه ساز همکاری‌های چندجانبه کشور‌های منطقه برشمرد و با ابراز خرسندی از توسعه همکاری‌های اقتصادی بین بخش‌های خصوصی دو کشور از آمادگی ایران برای توسعه همکاری‌های اقتصادی با ارمنستان در دوره جدید خبر داد.

گفتنی است، این نخستین گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه جدید ارمنستان با ظریف پس از تصدی این سمت است. پیش از این «زهراب مناتسکانیان» عهده‌دار وزارت خارجه ارمنستان بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۰۹ دی ۱۳۹۹
آذربايجان نشون داد كه شكستن خط قرمز براش عين آب خوردنه
آخرین اخبار