پرداخت بیش از ۵۹ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا

از ابتدای طرح پرداخت تسهیلات کرونایی اصناف در خراسان جنوبی تاکنون ۵۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا پرداخت شده است.

اشرفی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی امروز در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت:سهمیه خراسان جنوبی برای اعطای تسهیلات کرونایی ۱۳۱ میلیارد تومان است که به استان تخصیص داده شده است.

او افزود: تاکنون ۶ هزار و ۴۸۱ پرونده تسهیلات در بانک‌های عامل تشکیل و تاکنون این تسهیلات به ۵ هزار و ۴۴۲ متقاضی پرداخت شده است.

اشرفی ادامه داد:به مشاغل آسیب دیده از کرونا در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از ۴۸ تا ۹۶۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.


بیشتر بخوانید


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: مشاغل آسیب دیده از کرونا در حوزه ورزش و جوانان همچون رشته‌های آبی و استخر‌ها هم تا سقف ۹۰۰ مییلون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند.

اشرفی افزود : بازپرداخت تسهیلات مشاغل حوزه گردشگری از اردیبهشت ۱۴۰۰ و اماکن ورزشی هم از خرداد ۱۴۰۰ شروع می‌شود.

بیمه بیکاری ۵ هزار و ۵۰۰ نفر درخراسان جنوبی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی همچنین با اشاره به آسیب کرونا به مشاغل و بیکاری نیروی کار در استان افزود: از ابتدای همه گیری کرونا در استان ۶ هزار و ۳۲۹ نفر برای دریافت بیمه بیکاری در سامانه نام نویسی کرده اند که ۵ هزار و ۵۰۰ نفر مشمول بیمه بیکاری شدند.

اشرفی تاکید کرد: پایش و بررسی افراد واجد شرایط را وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با کمک سازمان تامین اجتماعی انجام داده اند و بیمه بیکاری مشمولان را سازمان برنامه و بودجه واریز کرده است.

۱۰۵ هزار خانوار خراسان جنوبی مشمول کمک بلاعوض معیشتی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در ادامه از پرداخت کمک معیشتی ۱۰۰ و ۱۲۰ هزار تومانی به ازای هر نفر گفت: ۳۱۴ هزار نفر در استان معادل ۱۰۵ هزار خانوار این کمک معیشتی را در مرحله اول دریافت کرده اند.

اشرفی افزود: این کمک بلاعوض در سه مرحله دیگر در ماه‌های دی، بهمن و اسفند هم به خانوار‌های نیازمند پرداخت می‌شود.

او اولویت پرداخت این کمک‌ها را روستائیان، عشایر و مرزنشینان و افرادی که فاقد درآمد ثابت و بیمه هستند، اعلام کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.