رشد چهار هزار و ۴۹۳ مگاواتی مصرف برق

پارسال و در همین زمان میزان مصرف ۳۳ هزار و ۸۲۳ مگاوات بود که هم اکنون مصرف برق چهار هزار و ۴۹۳ مگاوات رشد داشته است.

رشدی چهار هزار و ۴۹۳ مگاواتی برقبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گزارش جدید شرکت مدیریت شبکه برق در روز دوشنبه (هشتم دی ماه) نشان می‌دهد که میزان مصرف در ساعت ۱۱ و ۴۴ دقیقه روز گذشته به عدد ۳۸ هزار و ۳۱۶ مگاوات رسیده است.

این درحالی است که پارسال و در همین زمان میزان مصرف ۳۳ هزار و ۸۲۳ مگاوات بود که رشدی چهار هزار و ۴۹۳ مگاواتی را نشان می‌دهد.

میزان مصرف در حالی است که ذخیره نیروگاه‌ها یک هزار و ۲۸۱ مگاوات بوده و میزان تولید برق از منابع تجدید پذیر هم سه هزار و ۱۷۵ مگاوات بود.

آمار‌های مورد بررسی نشان دهنده افزایش مصرف برق در کشور است که با توجه به افزایش مصرف گاز در بخش خانگی میزان گازرسانی به نیروگاه‌ها کاهش یافته که تداوم روند افزایش مصرف امکان خاموشی‌ها را افزایش خواهد داد.


بیشتر بخوانید


براین اساس و با هدف کاهش مصرف به کار بسته و آن طور که مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق گفته اعمال خاموشی یک در میان روشنایی معابر، برای جلوگیری از اعمال خاموشی در بخش خانگی انجام شده است.

او با اشاره به اجرای طرح خاموشی روشنایی معابر و روشنایی بزرگ راه‌ها (به شیوه یک در میان) پس از ساعت ۲۱ گفت: باتوجه به محدودیت شبانه تردد در شهر‌های نارنجی و قرمز، روشن بودن تابلو‌های بانک‌ها یا بیلبورد‌های تبلیغاتی غیر ضروری است و نتیجه‌ای جز هدررفت سرمایه ملی ندارد، بنابراین صنعت برق اقدام به صرفه جویی را از هفته پیش آغاز کرده و با یکی درمیان کردن روشنایی معابر و حذف روشنایی غیر ضروری در جاده‌ها حداقل به میزان ۵۰۰ مگاوات صرفه جویی ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار