آرایشگاه‌ها اماکن پرخطر برای ویروس کرونا

کارشناس مسئول بهداشت حرفه‌ای مرکز بهداشت مهاباد گفت: آرایشگاه‌ها از جمله اماکن پرخطری هستند که در صورت رعایت کردن توصیه‌های بهداشتی می‌تواند تاثیر زیادی در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا داشته باشد.

سیاوش مهرور کارشناس مسئول بهداشت حرفه‌ای مرکز بهداشت مهاباد با اعلام اینکه آرایشگران در ارتباط بیشتری با افراد مختلف هستند و باید بیشتر از سایرین نکات بهداشتی را رعایت کنند، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: شهروندان از حضور غیرضروری در سالن‌های آرایشگری پرهیز کنید و در صورت الزامی بودن حتما نکات بهداشتی را رعایت کنند.

مهرور افزود: آرایشگاه‌ها از جمله اماکن پرخطری هستند که عدم رعایت توصیه‌های بهداشتی در آن ممکن است منجر به تشدید شیوع ویروس کووید-۱۹ شود.

او اضافه کرد: تجمع در اماکن مختلف پرخطر است و حضور در آن‌ها توصیه نمی‌شود، اما در این میان برخی مکان‌ها مانند آرایشگاه‌ها، جزو ضروریات است بنابراین بیش از هر جای دیگر باید نکات بهداشتی در آن‌ها رعایت شود.

این مقام مسئول اذعان کرد: اگر مسائل بهداشتی از قبیل شستشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون یا مایع، پرهیز از روبوسی و دست دادن، استفاده از ماسک و دستکش، رعایت فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنید؛ شانس ابتلای خود به ویروس کرونا را تا درصد زیادی کاهش خواهید داد.

مهرور به شهروندان توصیه کرد که در صورت دارا بودن بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماری‌های قلبی-عروقی، فشار خون و یا دیابت و یا نقض سیستم ایمنی تا حد امکان از رفتن به آرایشگاه خودداری کنند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.