معرفی خودرو؛

دانستنی های جالب از کراس اوور کادیلاک XT۶

کادیلاک XT۶ یکی از جدیدترین کراس اوورهای بازار است که حتی با وجود چرخ‌های بزرگ ۲۱ اینچی بزرگ  و باند لاستیکی، سواری بسیار خوبی دارد.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کادیلاک XT۶ به عنوان کراس اوور پرچمدار و لوکس این شرکت با ظاهری متفاوت و جذاب در نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۱۹ رونمایی شد. کادیلاک در واقع یک خودرو سه ردیفه محکم ساخته است که به خوبی رانندگی می‌کند، راحت است و از نظر ایمنی از فناوری خوبی برخوردار است.

اما هنگام مقایسه XT۶ با گزینه‌های دیگر کمپانی‌ها مانند مرسدس بنز، ب ام و ولوو، احساس می شود پنج سال از مجموعه رقابتی عقب مانده است. کادیلاک دارای  یک صفحه نمایش کوچک و نسبتاً کم مصرف سوخت است و  ۷۲ هزار دلار هزینه دارد،  کادیلاک باید تلاش بیشتری انجام دهد تا خریداران را متقاعد کند که XT۶ ارزش این نوع پول را دارد.

کادیلاک XT۶ جزئیات جذابی دارد، چراغ‌های جلوی باریک، پنجره مشبک بزرگ و چراغ های LED عمودی جسورانه ای ارائه می دهد. در نمای جلویی XT ۶ چراغ‌های LED باریکی دیده می‌شود که به جلوپنجره‌ی بزرگی متصل شده‌اند. چراغ‌های روشنایی در روز هم به‌صورت عمودی در زیر چراغ‌های اصلی جای گرفته‌اند. رینگ‌های استاندارد این خودرو ۲۰ اینچی هستند، اما امکان سفارش نمونه‌های ۲۱ اینچی هم برای آن وجود دارد.

///

اما در نمای عقبی برخلاف اسکالید و XT ۴، خبری از چراغ‌های روی ستون نیست و برای XT ۶ چراغ‌های L شکل طراحی شده است. در بخش پایینی سپر هم دو سر اگزوز افقی به چشم می‌خورد. در مورد فضای داخلی باید گفت یک ظاهر طراحی شده تمیز دارد و همه چیز به خوبی چیده شده است.

///

یک محفظه واحد در کنسول مرکزی برای دکمه میزان صدا، کنترل کننده سرگرمی و دکمه‌های دسترسی سریع وجود دارد که باعث می‌شود صفحه نمایش لمسی ۸.۰ اینچی تعبیه شده به خوبی نمایان باشد. داشبورد، صندلی‌ها و فرمان از یک چرم مشکی خوب با دوخت ظریف استفاده می‌کنند.

کادیلاک XT۶ حتی با وجود چرخ‌های بزرگ ۲۱ اینچی بزرگ  و باند لاستیکی، سواری بسیار خوبی دارد. میراگر‌های سازگار مداوم، باعث می‌شوند کراس اوور در بزرگراه بسیار نرم رانندگی کند. با انتخاب حالت رانندگی به اسپورت ، سیستم تعلیق باعث سفت شدن عملکرد بهتر می‌شود، XT۶ نه تنها سواری خوبی دارد، بلکه بسیار عایق بند‌ خوبی دارد.

///

گرچه عملکرد گرمایش استاندارد است، اما تهویه فقط به صورت گزینه‌ای در بسته ۷۵۰ دلاری در دسترس است. صندلی‌ها عملکرد  الکترونیکی ندارند و حالت دستی در آن طراحی شده است. XT۶ با قرار دادن ردیف سوم، بهترین فضای کلاس را دارد. تنها مورد اصلی در برابر XT۶ در بخش فناوری، صفحه نمایش لمسی کوچک ۸.۰ اینچی است که با ناوبری هزار دلار اضافی هزینه دارد، در مقایسه با صفحه نمایش‌های بسیار بزرگتر و بسیار زیباتر ۱۲.۳ اینچی که در BMW X۵ و مرسدس بنز GLE ارائه می‌شود، این یک نقطه ضعف است.

به غیر از این، XT۶ دارای جدیدترین رابط سرگرمی اطلاعاتی و سرگرمی GM است که به لطف آیکون‌های هماهنگ با رنگ، واضح و استفاده از آن نسبتاً آسان است و مواردی مانند Apple CarPlay بی سیم و Android Auto، و همچنین اتصال Wi-Fi، به صورت استاندارد ارائه می‌شوند.

///

یک موتور ۲.۰ لیتری توربوشارژ در XT۶ به صورت استاندارد ارائه می‌شود که برای ۲۳۷ اسب بخار قدرت و ۲۵۸ پوند فوت گشتاور مناسب است، و موتور ۳.۶ لیتری V۶  به طور استاندارد در مدل‌های Premium Luxury و اسپورت ارائه می‌شود. این موتور ۳۱۰ اسب بخار متوسط ​​و ۲۷۶ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند که از طریق یک گیربکس اتوماتیک ۹ سرعته به یک سیستم چهار چرخ متحرک اختیاری هدایت می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار