سرانه فضا‌های ورزشی در اکثر دانشگاه‌ها کم است

دبیر هیات ورزش‌های دانشگاهی استان کرمانشاه سرانه فضا‌های ورزشی در اکثر دانشگاه‌های استان را ناکافی دانست.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، شهریار عباسیان دبیر هیات ورزش‌های دانشگاهی استان کرمانشاه وضعیت زیرساخت‌های ورزشی در اکثر دانشگاه‌های استان را نامناسب دانست و گفت : برخی از دانشگاه‌ها همچون پیام نور، علمی کاربردی و موسسات غیرانتفاعی تقریبا هیچ زیرساخت استانداردی برای ورزش دانشجویان ندارند.

او گفت : علیرغم کمبود فضا‌های ورزشی استاندارد در این دانشگاه ها، در دانشگاه‌های بزرگ استان مانند دانشگاه رازی زیرساخت‌هایی همچون استخر استاندارد، سالن چند منظوره در حد میزبانی رقابت‌های بین المللی، دو زمین چمن مصنوعی و... را برای ورزش دانشجویانش راه اندازی کرده اند.

دبیر هیات ورزش‌های دانشگاهی استان میانگین سرانه فضای ورزشی در دانشگاه‌های دنیا را حدود چهار متر و در برخی کشور‌های پیشرفته اروپایی تا شش متر اعلام کرد و افزود: این درحالی است که سرانه فضا‌های ورزشی در دانشگاه‌های کشور حدود دو متر است.

او میانگین سرانه فضای ورزشی در دانشگاه‌های استان را کمتر از میانگین کشوری اعلام کرد و افزود: با این وجود هرساله به زیرساخت‌های ورزشی دانشگاه‌های بزرگ استان اضافه می‌شود و فاصله چندانی تا میانگین کشوری نداریم.

عباسیان ادامه داد: در دانشگاه رازی به عنوان دانشگاه مادر و قدیمی‌ترین دانشگاه استان میانگین سرانه فضای روباز حدود ۱.۵۸ متر و سرانه فضای سرپوشیده حدود ۱.۱۲ متر است که هرساله به این مساحت افزوده می‌شود.

دبیر منطقه پنج فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی (کردستان، کرمانشاه، لرستان و ایلام) گفت: با توجه به اهمیت ورزش بین دانشجویان، از همه دانشگاه‌های استان می‌خواهیم ایجاد و توسعه فضا‌های ورزشی را در دستور کار خود قرار دهند.

او به تاثیرات شیوع بیماری کرونا بر فعالیت‌های ورزش‌های دانشگاهی در استان اشاره‌ای کرد و گفت: هرچند از ترم گذشته به واسطه شیوع این بیماری دانشجویان دیگر در دانشگاه‌ها حضور ندارند، اما این به معنی تعطیلی ورزش دانشگاهی نیست.

دبیر هیات ورزش‌های دانشگاهی استان ادامه داد: در این مدت برخی از دانشگاه‌های بزرگ استان با برگزاری مسابقات و جشنواره‌های مجازی سعی کرده‌اند تا دانشجویان خود را پویا و پرتحرک نگه دارند و مانع دوری آن‌ها از ورزش شوند.

او افزود: اخیرا هم دانشگاه رازی جشنواره‌ای ورزشی به صورت مجازی برای همه دانشجویان دانشگاه‌های استان به راه انداخته که در دو بخش دختران و پسران با شعار "در خانه بمانیم" برگزار می‌شود.

عباسیان افزود: در این جشنواره دختران دانشجو با اجرای حرکات پلانک و پنجه توپ والیبال به دیوار به مدت ۳۰ ثانیه و پسران دانشجو هم با اجرای حرکات پرش طرفین از روی مانع و روپایی با توپ به مدت ۳۰ ثانیه و گرفتن فیلم از خود و ارسال آن به دانشگاه در این رقابت شرکت می‌کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.