تظاهرات علیه نتانیاهو در قدس به خشونت کشیده شد

تظاهرات بر ضد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی با مداخله پلیس به خشونت کشیده شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از آنکه که هزاران معترض در مقابل محل اقامت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در قدس تجمع کردند و خواستار استعفای او شدند، پلیس برای متفرق کردن معترضان وارد عمل شد.

این تظاهرات در بیست و هفتمین هفته از اعتراضات علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی برگزار شد.

معترضان از ورودی اصلی شهر به سوی میدان پاریس، محل اصلی برگزاری تظاهرات، حرکت کردند. آن‌ها پلاکارد‌هایی در دست داشتند که بر روی آن خطاب به نتانیاهو نوشته شده بود «برو». آن‌ها همچنین شعار می‌دادند: «تا زمانی که از زندگی ما خارج نشوید، ما به اعتراض ادامه می‌دهیم».

اعتراضات دیگری در سراسر سرزمین‌های اشغالی، از جمله در نزدیکی منزل شخصی نتانیاهو در قیساریه و در میدان ها، تقاطع‌ها و بزرگراه‌ها برگزار شد.

چندین مورد خشونت علیه معترضان گزارش شده است و تصاویر منتشر شده از دستگیری معترضان توسط نیرو‌های پلیس حکایت دارد.

اعتراضات هفتگی علیه نتانیاهو بیش از شش ماه است که ادامه دارد و معترضان خواستار استعفای او به دلیل محاکمه به اتهام رشوه خواری، کلاهبرداری و نقض اعتماد هستند. آن‌ها همچنین از عملکرد کابینه او در مورد بیماری همه گیر ویروس کرونا انتقاد می‌کنند. نتانیاهو ارتکاب هر گونه تخلفی را انکار کرده و ادعا می‌کند که این کیفرخواست بخشی از تلاش رقبای سیاسی، رسانه ها، پلیس و دادستان‌ها برای برکناری او از سمتش است.

بزرگترین تظاهرات هفتگی عصر‌های شنبه در قدس در مقابل اقامتگاه نخست وزیر رژیم صهیونیستی در خیابان بالفور برگزار می‌شود. این جدیدترین اعتراض در بحبوحه نزدیک شدن به انتخابات است.

کنست [پارلمان رژیم صهیونیستی] روز سه شنبه پس از هفته‌ها اختلاف بین نتانیاهو و بنی گانتز، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، منحل شد.

نتانیاهو هم اکنون و در پی انحلال کنست، بار دیگر برای پیروزی در انتخابات تلاش می‌کند. انتخابات قرار است در روز ۲۳ مارس در سرزمین‌های اشغالی برگزار شود. این چهارمین انتخابات طی دو سال در سرزمین‌های اشغالی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار