ستاری خبرداد؛

توسعه، امری نرم افزاری است/ مرکز اندیشکده تعاون نشان از نگرش جدیدی در اقتصاد دانش بنیان دارد

معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: افتتاح مرکز اندیشکده تعاون نشان از یک نگرش جدید درحوزه اقتصاد دانش بنیان دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم افتتاح اندیشکده تعاون و مرکز نوآوری توسعه تعاون با بیان اینکه با وجود تصوری از اینکه توسعه، یک امر سخت افزاری است، به این نتیجه رسیدیم توسعه، نرم افزاری است، گفت: توسعه بُعد فرهنگی هم دارد یعنی توسعه نیازمند فرهنگ است.

او با بیان اینکه امکانات توسعه وجود دارد، اما در دسترس نیست، افزود: کار دانش بنیان این است که امکانات را در دسترس قرار دهد.

ستاری تصریح کرد: لغاتی که به ادبیات کشورما اضافه شده مثل مرکز نوآوری، استارت آپ، شهر هوشمند و... ناشی از فعالیت همین شرکت‌های دانش بنیان است که قبلا وجود نداشتند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه تفاهم نامه ما با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقریبا سه سال پیش منعقد شد، بیان کرد: در این چندسال بخش تعاون توانست به خوبی اقتصاد دانش بنیان را توسعه دهد.

او افزود: افتتاح مرکز اندیشکده تعاون یکی از نماد‌های همکاری ماست که نشان از یک نگرش جدید درحوزه اقتصاد دانش بنیان دارد.

ستاری با اشاره به همایشی که سال گذشته برگزار  شد و موارد را مطرح کرد گفت:  اکنون خوشحالم آنها عملیاتی شده است، و توسعه این کار جز اهداف معاونت عملی است و انشاالله با پیشرفت فعالیت مرکز اندیشکده تعاونی‌ها جوانان تحصیل‌کرده جامعه در شرکت دانش بنیان مشغول به کار شوند و اشتغال‌زایی برای آن‌ها انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار