طرح پارلمان عراق برای مطرح کردن دوباره جدول خروج سربازان آمریکایی

نماینده ائتلاف فتح از قصد پارلمان عراق برای مطرح کردن دوباره جدول خروج سربازان امریکایی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، یک نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق از تصمیم مجلس این کشور برای طرح دوباره جدول خروج نیرو‌های امریکایی از عراق خبر داد و اعلام کرد دولت تصمیم دارد تا به اکثریت نمایندگان که مخالف حضور آمریکایی‌ها هستند، احترام بگذارد.

نماینده ائتلاف فتح در گفتگو با پایگاه خبری المعلومه عراق گفت: مجلس نمایندگان به زودی طرح جدول خروج نیرو‌های امریکایی را تا زمان اجرای این تصمیم از سوی دولت، دوباره به جریان خواهد انداخت.

او در ادامه افزود: شایسته است دولت عراق به آنچه در خصوص قطعی کردن پرونده اخراج نیرو‌های امریکایی از عراق وعده داده، در سریعترین زمان و در جهت احترام به خون سران شهدا و اکثریت نمایندگان عمل کند.

او در ادامه افزود: تصمیم مجلس نمایندگان برای تعارف نیست و نخست وزیر باید به تصمیم اکثریتی که با حضور آمریکایی‌ها مخالف هستند، عمل کند.

 این در حالی است که «قیس خزعلی» دبیرکل عصائب اهل حق نیز روز گذشته تأکید کرد مقاومت حق دارد تا به حضور نیرو‌های نظامی آمریکایی در کشور پایان دهد.

گفتنی است پیشتر محمد محیی، سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق در پاسخ به پرسشی در خصوص اعلام آمریکا برای خروج ۵۰۰ سرباز آمریکایی از عراق گفت: ما به هیچ عنوان به آمریکا و مواضعش اطمینان نداریم به این دلیل که در گذشته بار‌ها اعلام کرد که نیروهایش را خارج خواهد کرد، اما پس از مدتی دروغ بودن آن مشخص شد، شمار زیادی از سربازان آمریکایی در عراق مستقر شده و نیرو‌های جدیدی وارد این کشور شده‌اند، همچنین نیرو‌های جدید آمریکایی از عراق وارد سوریه شدند. تمام این‌ها نشان دهنده جدی نبودن آمریکا در زمینه پایان دادن به حضور نیروهایش در عراق است و می‌خواهد اینکه در این زمینه وقت کشی کرده و افکار عمومی را فریب دهد، اما مردم عراق به خوبی از این موضوع آگاهند.

او در ادامه گفته بود: حضور این نیرو‌ها باعث ایجاد بحران سیاسی و امنیتی در عراق شده است که به همین دلیل حل آن نیازمند حمایت جدی دولت عراق از مصوبه مجلس نمایندگان در زمینه ضرورت خروج نیرو‌های آمریکایی از کشور است، حضور نیرو‌های آمریکایی در خاک عراق پذیرفتنی نیست، چه هزار نفر باشند، چه دو هزار نفر یا حتی یک نفر، لذا امروز در این زمینه توپ در زمین دولت و جناح‌های سیاسی عراق است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار