«مامان‌ها» سراغ بچه‌های تنهای دهه ۹۰ رفت

برنامه «مامان ها» با اجرای منصوره مصطفی زاده در قسمت جدید به معضل کودکان تنها و تک فرزند دهه نود می‌پردازد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، برنامه «مامان ها» امروز یکشنبه هفتم دی ماه به کودکان دهه نود می‌پردازد که بیشتر از همسن و سالانشان با بزرگتر‌ها همنشین شده اند.

خانواده‌ها در دهه‌های پیش، تعداد فرزندان بیشتری داشتند در حالی که امروز اکثر خانواده‌ها به سمت تک فرزندی رفته اند. همچنین پیش از این خانواده‌ها با اقوام و خویشاوندان خود ارتباط گسترده تری داشتند و بچه‌ها اگر هم تک فرزند بودند، می‌توانستند با کودکان فامیل و آشنا همبازی شوند.

طی یک سال گذشته کرونا هم مزیدی بر علت شد تا مهدکودک ها، مدارس و کلاس‌های خصوصی هم تعطیل شود و کودکان بیشتر وقت خود را با خانواده و پدر و مادر‌های خود بگذرانند و به این ترتیب کودکان دهه ۹۰ بیشترین تعاملشان با بزرگتر‌ها انجام می‌شود که آسیب‌های فردی و اجتماعی مختلفی می‌تواند هم در سنین کودکی و هم بزرگسالی به همراه داشته باشد.

برخی تجربه‌ها از جمله اجتماعی شدن، کودکی کردن و برقراری ارتباط با دیگران در همین سنین کودکی حاصل می‌شود و در نبود آن‌ها آسیب‌ها و بحران‌هایی برای کودک به وجود می‌آید.

برنامه امروز «مامان ها» با اجرای منصوره مصطفی زاده از مادرانی که با چنین معضلی مواجه هستند دعوت کرده است تا به واکاوی آن بپردازد و راهکار‌هایی را هم برای حل آن پیشنهاد دهد.

این برنامه امروز ساعت ۱۷:۲۰ به تهیه کنندگی مجتبی حسینی از شبکه سه سیما پخش می‌شود. همچنین سیدمیلاد ناظمی سردبیری و سعید ابراهیمی کارگردانی برنامه را بر عهده دارند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار