اتخاذ اقدامات سختگیرانه در چین به دنبال شیوع مجدد کرونا

پکن با شیوع دوباره ویروس کرونا در این کشور و افزایش آمار مبتلایان اقدامات سختگیرانه‌ای اتخاذ کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، پکن اعلام کرده محدودیت‌های مقابله با شیوع ویروس کرونا  را که به دلیل  سفر‌های گسترده در تعطیلات سال نو شیوع بیشتری در پایتخت پیدا کرده است محکم‌تر می‌کند.

رئیس حزب حاکم چین از تمام مناطق پکن خواست حالت اضطراری به خود بگیرند و محوطه‌های مسکونی و روستا‌هایی را که در آنجا این عفونت وجود دارد پلمب کنند.

مسئولان منطقه شونیا در پکن  جایی که همه موارد اخیر ابتلا به ویروس کرونا از آنجا گزارش شده است، حالت آماده باش به خود گرفته‌اند. تمام موارد مثبت  گزارش شده به دلیل تماس نزدیک با موارد قبلی بوده است.

چین ویروس کرونا را تا حد زیادی تحت کنترل درآورده است، اما موارد پراکنده در تعداد کمی از شهر‌ها دوباره در حال ظهور است. رسانه‌ دولتی گلوبال تایمز اعلام کرد مقامات قصد دارند ۵۰ میلیون نفر را در گروه‌های پر خطر قبل از تعطیلات سال جدید ماه قمری از ۱۱ فوریه واکسینه کنند.

پکن از کارمندان دولت خود خواسته است که از اول ژانویه تا پایان تعطیلات در شهر بمانند و از عموم مردم تقاضا کرد از مسافرت‌های غیرضروری در این دوره خودداری کنند. اماکن عمومی مانند پارک‌های تفریحی و کلیسا‌ها ساعت کاری خود را کاهش داده اند. اسقف اعظم پکن در وب سایت خود اعلام کرد برخی از کلیسا‌های کاتولیک در پکن، از جمله کلیسای کاتولیک وانگ فوجینگ، پذیرش افراد را متوقف و فعالیت‌های گروهی را غیرفعال کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار