صادرات آران و بیدگل ۳۰ درصد افزایش یافت

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت آران و بیدگل گفت: صادرات کالای غیرنفتی در ۹ ماهه نخست امسال ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، امیر عباس شاکری رییس اداره صنعت، معدن و تجارت آران و بیدگل گفت: ۱۳۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار کالا در ۹ ماهه نخست امسال از این شهرستان به مقصد چندین کشور جهان صادر شده است.

او ادامه داد: وزن این کالا‌ها نزدیک به ۲۶۲ میلیون کیلوگرم بود که میلگرد و فرش ماشینی به ترتیب بیشترین سهم را از کالا‌های صادراتی داشتند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت آران و بیدگل خاطر نشان کرد: سهم میلگرد و فرش ماشینی از صادرات آران و بیدگل به ترتیب نزدیک به ۷۵ و ۲۰ درصد و سایر کالا‌ها پنج درصد بود.

شاکری با بیان اینکه بیشترین صادرات کالا از آران و بیدگل به ترتیب به کشور‌های عراق، افغانستان، پاکستان و امارات بود افزود: نزدیک به ۶۰ میلیون متر مربع فرش ماشینی و گلیم سال گذشته در این شهرستان تولید شد.

او با اشاره به لزوم حمایت جدی دولت از صنعت فرش ماشینی در حوزه‌های تامین ارز، واردات مواد اولیه و صادرات محصول ادامه داد: برای گذر از اقتصاد تک محصولی در آران و بیدگل، توسعه گردشگری، راه‌اندازی و ایجاد طرح‌های زودبازده اقتصادی در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات ضروری است.

اسماعیل بایبوردی فرماندار آران و بیدگل نهم آذر امسال به ایرنا گفته بود: حدود ۹۰۰ میلیون دلار کالای غیرنفتی با وزن تقریبی حدود ۸۰۰ میلیون کیلوگرم از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون به سایر کشور‌ها صادر شده است که از جایگاه ویژه این شهرستان در اقتصاد کشور حکایت دارد.

افزون بر ۸۰۰ واحد تولیدی در شهرستان آران و بیدگل فعال است که بیشتر آن‌ها در زمینه فرش ماشینی و صنایع وابسته فعالیت می‌کنند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.