تجمع مردمی در بغداد در آستانه سالگرد ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس

گروهی از مردم عراق در آستانه سالگرد ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در اعتراض به این عمل شنیع در پایتخت این کشور تجمع کردند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از شفق نیوز، مردم عراق در بغداد تجمع اعتراضی برگزار کردند تا ترور ناجوانمردانه ابومهدی المهندس وسردار قاسم سلیمانی را  که در ژانویه  سال گذشته میلادی در فرودگاه بغداد روی داد را محکوم کنند.

گروهی از مردم عراق در در آستانه اولین سالگرد شهادت ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس از فرماندهان شاخص مقاومت، در بغداد راهپیمایی کردند و این اقدام تروریستی را محکوم کردند.

شفق نیوز عراق گزارش داد که وسایل نقلیه نظامی و آمبولانس برای حمایت از اعتراض، تظاهرکنندگان را همراهی می‌کرد. پلیس عراق همچنین تمام خیابان‌های منتهی به محلی را که معترضین از مناطق مختلف پایتخت دور هم جمع شده بودند، بسته بود.

تروریست‌های آمریکایی در ۳ ژانویه سال گذشته با هدف قرار دادن وسایل نقلیه سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، و ابو مهدی المهندس آنها را همراه با همراهانشان ترور کردند. این عمل تروریستی با فرمان مستقیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا انجام شد و پنتاگون مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

مردم آزادیخواه جهان هر دو این فرماندهان برجسته را به عنوان شخصیت‌های اصلی در شکست داعش، بدنام‌ترین گروه تروریستی جهان، در نبرد‌های خاورمیانه می‌شناسند.

میلیون‌ها نفر در مراسم تشییع پیکر فرماندهان در شهر‌های کاظمیه، بغداد، کربلا و نجف و همچنین در شهر‌های ایران از جمله اهواز، مشهد، تهران، قم و کرمان شرکت کردند.

ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس از سوی آمریکا موجی از محکومیت مقامات و جنبش‌های سراسر جهان را به دنبال داشت و اعتراضات خشمگین مردم را در تقبیح این عمل شنیع به راه انداخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار