عادی‌انگاری، موجب بازگشت وضعیت قرمز کرونایی می‌شود

استاندار گیلان در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا گفت: عادی انگاری، موجب بازگشت دشواری‌های ناشی از شیوع بیماری می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان عصر روز گذشته در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با یادآوری اینکه بر اساس اعلام ستاد ملی در هفته گذشته شاهد خروج گیلان از وضعیت قرمز کرونایی بودیم، گفت: برخی شهرستان‌ها در وضعیت زرد و شماری دیگر نیز در وضعیت نارنجی هستند که استمرار بهبود وضعیت کرونا در استان، مستلزم تداوم رعایت توصیه‌های بهداشتی از سوی مردم است.

او با بیان اینکه گیلان در زمره نخستین استان‌های درگیر کرونا بود، افزود: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده و بیان صریح معاون وزیر بهداشت و سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در جلسه گذشته ستاد استانی در رشت؛ پایین بودن نسبت فوت شدگان به بستری شدگان در گیلان در مقایسه با متوسط کشوری که یکی از شاخص‌های مهم بین المللی محسوب می‌شود؛ گویای کیفیت مراقبت، تلاش کادر درمان و مدیریت کرونا در استان است.

استاندار گیلان ضمن قدردانی از رعایت دستورالعمل‌ها و تأکید‌های انجام شده برای پرهیز از دورهمی در شب یلدا توسط مردم اظهار داشت: رعایت موارد بهداشتی و توجه به توصیه‌ها و دستورالعمل‌ها به ویژه پرهیز از شکل‌گیری دورهمی‌های خانوادگی در شب‌های طولانی زمستان تداوم سیر نزولی کرونا در استان را موجب خواهد شد.

زارع یادآور شد: خروج گیلان از وضعیت قرمز کرونایی به معنای آن نیست که این شرایط پایدار و دائمی است بلکه عادی انگاری و کم‌توجهی به مقررات بهداشتی، موجب به‌وجود آمدن دشواری‌های گذشته می‌شود.

او با اشاره به گزارش‌های رسیده از دانشگاه علوم پزشکی گیلان مبنی بر اینکه اگرچه شهرستان رضوانشهر پیش از این در وضعیت مناسبی قرار داشت، اما اکنون در شرایط ناپایداری است، بخشی از افزایش مبتلایان با توجه به شناسایی انجام شده را حاصل اجرای موفق طرح پایش و غربالگری محله محور موسوم به شهید حاج قاسم سلیمانی ذکر و تأکید کرد: فرماندار این شهرستان با همکاری نهاد‌های مختلف و سازمان‌های مردم نهاد اهتمام لازم برای قرار گرفتن در وضعیت پایدار را با همکاری مردم انجام دهد.

استاندار گیلان به ارائه گزارشی از نتایج موثر اعمال محدودیت‌های تردد شبانه از ساعت ۲۱ در کنترل شیوع کرونا در ستاد ملی اشاره و اعلام کرد: در جلسه ستاد ملی کرونا مصوب شد تا این محدودیت تردد برای شهر‌های زرد نیز اعمال شود و بر این مبنا، در شهرستان‌های زرد استان گیلان نیز علاوه بر شهر‌های نارنجی این محدودیت تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح، به مرحله اجرا درمی آید.

زارع همچنین با اشاره به در پیش بودن ایام شهادت حضرت زهرا (س) تصریح کرد: همچون دیگر مراسم آیینی و ملی که به دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در فضای مجازی برگزار شده؛ تأکید داریم این مناسبت نیز به دور از شکل گیری تجمعات انسانی و در بستر رسانه‌ای برگزار شود.

او به تقدیر از ستاد مدیریت کرونای گیلان و مراقبت‌های بیمارستانی و اجرای طرح شهید سلیمانی در جلسه امروز ستاد ملی اشاره کرد و این موفقیت را مرهون تلاش‌های تمامی اعضاء، کادر درمان، بسیجیان و نیرو‌های امدادی و همکاری مستمر مردم دانست.

در این جلسه رئیسان هریک از کمیته‌های ستاد استانی مدیریت کرونا نیز به بیان اقدامات انجام شده پرداختند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.