امتناع سرویس‌های نمایش آنلاین آمریکایی از پخش مستند خاشقچی

سرویس‌های استریم برجسته مثل نتفلیکس از پخش مستند «مخالف» که در مورد کشته شدن جمال خاشقچی است، امتناع کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، اولین فیلم مستند برایان فوگل به نام «ایکاروس» به کشف دوپینگ ورزشکاران روسیه در بازی‌های المپیک زمستانه ۲۰۱۸ کمک کرد و برای او و شبکه نتفلیکس یک جایزه اسکار را به همراه داشت.

وی برای دومین پروژه خود موضوع جنجالی دیگری با مخاطبان جهانی را انتخاب کرده است. این مستند درباره کشته شدن جمال خاشقچی مخالف سیاست عربستان سعودی و ستون نویس واشنگتن پست است.

معمولاً یک فیلم ساخته شده توسط فیلمساز برنده اسکار، در پروژه‌های بعدی خودش توجهات زیادی را از جمله از سمت سرویس‌های استریم جلب می‌کند. سرویس‌هایی که از مستند‌ها و فیلم‌های جذاب برای افزایش مشترکان خود و کسب جوایز سینمایی استفاده می‌کنند؛ اما مستند جدید فوگل به نام «مخالف» بعد از حدود هشت ماه توانست یک توزیع کننده پیدا کند. آن هم با شرکتی که مستقل است و هیچ پلتفرم نمایش آنلاینی ندارد.

فوگل در این باره می‌گوید: کمپانی‌های رسانه‌ای جهانی تنها به این موضوع که این مستند برای آمریکایی‌ها پخش می‌شود فکر نمی‌کنند. آن‌ها می‌پرسند چطور می‌شود فیلم را در مصر، چین، روسیه، پاکستان و هند منتشر کنیم.

مستند «مخالف» در ۱۵۰ تا ۲۰۰ سالن سینما در سراسر آمریکا در ایام کریسمس در حال اکران است. قرار بود این مستند در ۸۰۰ سینما در ماه اکتبر اکران شود که به خاطر شیوع کرونا عقب انداخته شد. در سطح بین الملل هم این فیلم در کشور‌های انگلیس، استرالیا، ایتالیا، ترکیه و دیگر کشور‌های اروپایی از طریق توزیع کننده‌های اینترنتی نمایش داده می‌شود.

این مستند ماه ژانویه در جشنواره فیلم ساندنس نمایش داده شد و به جایگاه دلخواه خود رسید. منتقدان مختلفی از این مستند تعریف کردند و تنها موردی که باقی ماند، فروش فیلم به یک پلتفرم برجسته بود؛ مثل کاری که با مستند «ایکاروس» و نتفلیکس صورت گرفت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار