خنثی‌سازی طرح حمله تروریستی در روسیه

نیروهای امنیتی روسیه از خنثی‌سازی طرح تروریستی یک نوجوان در شهر تامبوف خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تاس، نیرو‌های امنیتی روسیه امروز (جمعه) از خنثی‌سازی طرح حمله تروریستی یک نوجوان در شهر «تامبوف» کشورشان خبر دادند.

در بیانیه‌ای که از سوی نیرو‌های امنیتی روسیه منتشر شده، آمده است: «نیرو‌های امنیتی فدرال روسیه یک حمله تررویستی در تامبوف را خنثی‌ کردند. طراح این حمله فردی بوده که در سال ۲۰۰۳ (۱۳۸۲) متولد شده و اکنون در بازداشت به سر می‌برد».

همچنین به نوشته این وبگاه خبری مأموران امنیتی فدرال روسیه در محل اختفای این نوجوان روس «دستگاه‌های ارتباطی، مقادیر زیادی مواد منفجره، و دستورالعمل‌هایی برای ساخت بمب‌های انتحاری و انفجاری را کشف و ضبط کرده‌اند».

همچنین بازرسان این پرونده با بیان آنکه این نوجوان ۱۷ ساله در دانشگاه تحصیل می‌کرده، علیه او اعلام جرم جنایی و عقاید او را مخرب ارزیابی کرده‌اند.

آن‌ها همچنین گفتند «او قصد داشت با استفاده از یک دفترچه راهنمای آنلاین و مواد منفجره خانگی، قصد حمله تروریستی به یک ساختمان در تامبوف را داشته است».

ماه گذشته نیز سازمان امنیت فدرال روسیه اعلام کرده بود یک حمله تروریستی در حومه شهر مسکو را کشف و خنثی کرده است.

در تحقیقات اولیه، این نتیجه بدست آمده که مظنون بازداشت شده برای «شبه نظامیان سازمان‌های تروریستی بین‌المللی در حال آماده کردن بمبی دست‌ساز برای از میان برداشتن یکی از ساختمان‌های دولتی روسیه بوده است».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار