احتمال برگزاری مسابقات جام باشگاه‌های فوتسال آسیا در خرداد

کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم دارد مسابقات جام باشگاه‌های فوتسال را بعد از بازی‌های جام ملت‌ها برگزار کند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مسابقات جام باشگاه‌های فوتسال آسیا قرار بود آذر ماه امسال در کشور امارات برگزار شود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفت این رقابت‌ها را لغو و به جای آن قرار شد مسابقات جام ملت‌های آسیا برگزار شود. حال به دلیل گسترش شیوع ویروس کرونا، مسئولان AFC تصمیم گرفتند بازی‌های جام ملت‌ها در آذر ماه را هم لغو کنند و قرار است این مسابقات از ۳ تا ۱۴ فروردین ماه در کشور کویت برگزار شود. بدین ترتیب هم مسابقات جام باشگاه‌های آسیا و هم جام ملت‌ها امسال برگزار نمی‌شود و کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفت هر ۲ تورنمنت را سال بعد برگزار کند.


بیشتر بخوانید


شنیده می‌شود مسئولان AFC تصمیم دارند رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا را بعد از جام ملت‌ها، یعنی اوایل خرداد ماه سال ۱۴۰۰ برگزار کنند. با توجه به اینکه شهریور ماه مسابقات جام جهانی فوتسال در لیتوانی شروع می‌شود، به همین دلیل کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد برای آنکه تیم‌های ملی بتوانند بازیکنان ملی پوش خود را برای این بازی‌ها به موقع آماده کرده و آن‌ها را به سطح مطلوبی برسانند، مسابقات جام باشگاه‌های آسیا اوایل خرداد و در فاصله ۳ مانده به شروع جام جهانی برگزار کند.

همچنین گفته می‌شود مسابقات جام باشگاه‌های جهان هم قرار است یک هفته بعد از جام باشگاه‌های آسیا شروع می‌شود. تیم فوتسال مس سونگون در دوره قبل مسابقات لیگ برتر موفق شد برای سومین سال متوالی عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را به دست آورد و تیم گیتی پسند اصفهان هم به مقام نائب قهرمانی دست یافت. بدین ترتیب تیم‌های فوتسال مس سونگون و گیتی پسند اصفهان به عنوان نمایندگان کشورمان باید سال بعد در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا و جهان شرکت کنند. در دوره گذشته مسابقات جام باشگاه‌های آسیا تیم ناگویا اوشنز ژاپن موفق شد با غلبه بر تیم مس سونگون قهرمان این مسابقات شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار