ابتلای دو دانشجوی هنگ کنگی به ویروس کرونای انگلیسی

مقامات هنگ کنگ از ابتلای دو دانشجوی خود به ویروس جدید کرونا پس از بازگشت از انگلیس خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزارت بهداشت هنگ کنگ اعلام کرد نوع جدید ویروس کرونا که به سرعت در انگلیس در حال گسترش است، به نظر می‌رسد دو دانشجوی ما را آلوده کرده است که اخیرا از انگلیس به هنگ کنگ بازگشته‌اند.

دکتر چوانگ شوک-کوان، رئیس مرکز بیماری‌های واگیر در هنگ کنگ گفت نمونه ویروس از دو دانشجو که در ماه جاری میلادی به هنگ کنگ بازگشته‌اند، به نظر می‌رسد با نوع انگلیسی ویروس کرونا مطابقت داشته باشد، اما برای تأیید نمونه‌ها باید تجزیه و تحلیل بیشتری انجام شود.

کری لام، رئیس اجرایی هنگ کنگ، در یک نشست خبری جداگانه اعلام کرد دولت ۷.۵ میلیون دوز واکسن آکسفورد را تأمین کرده است و به دنبال منبع چهارم برای اطمینان از تامین کافی واکسن است. او گفت: شهروندان می‌توانند در پاسخ به نگرانی‌های ایمنی، واکسن دلخواه خود را انتخاب کنند. من از مردم می‌خواهم که به خاطر خود و عزیزانشان واکسن بزنند.

هنگ کنگ از روز سه شنبه به عنوان اولین شهر آسیایی تمام پرواز‌های ورودی از انگلیس را ممنوع کرده است.

هنگ کنگ در اواخر ماه نوامبر شاهد افزایش تعداد موارد ابتلا به کرونا بود که مقامات را بر آن داشت تا بار دیگر بعد از ساعت ۶ عصر به وقت محلی محدودیت‌های تردد و کسب و کار را اعمال کنند و قرار است حداقل تا ۶ ژانویه این روند ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار