آغاز عملیات گسترده نیرو‌های عراقی در غرب استان کربلا

نیرو‌های ارتش و الحشدالشعبی عراق عملیات امنیتی گسترده‌ای را برای پیگرد تروریست‌ها و پاکسازی مناطق غرب استان کربلا آغاز کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، فرماندهی عملیات کربلا امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که عملیات امنیتی گسترده‌ای را برای بازرسی مناطق بیابانی غرب استان کربلا تا مناطق مرزی با استان الانبار آغاز کردند.

«فاهم الکریطی» مدیر بخش اطلاع رسانی عملیات کربلا، گفت: فرماندهی عملیات کربلا، فرماندهی پلیس کربلا و تیپ ۲۶ الحشدالشعبی و همچنین نیرو‌های پلیس فدرال در این عملیات امنیتی حضور دارند.

او افزود: عملیات از شش محور آغاز و هدف از آن تامین امنیت مناطق غرب استان کربلا، پایان دادن به حضور تروریست‌ها و ریشه کن کردن هسته‌های خاموش این گروه تروریستی در مناطق مذکور است تا قبل از اینکه بخواهند فعالیتی داشته باشند از امنیت شهر و مردم آن حفاظت شود.

مناطق بیابانی در غرب استان کربلا و حد فاصل با استان الانبار همواره شاهد اجرای عملیات نیرو‌های مختلف عراقی برای حفظ امنیت استان و مردم آن بوده است.

از سوی دیگر، مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق اعلام کرد که نیرو‌های اطلاعاتی یکی از تروریست‌های داعش را در حالی در منطقه «الکرمه» در استان الانبار دستگیر کرده‌اند که قصد ورود به استان را داشته است.

این مرکز همچنین اعلام کرد: نیرو‌های اطلاعات نظامی توانستند با نفوذ گروهی از تروریست‌های داعش از سوریه به منطقه سنجار در غرب نینوا مقابله کنند.

نیرو‌های عراقی در این عملیات تمامی افراد این گروه که متشکل از ۹ تروریست داعشی بود را دستگیر کردند و آنان را به دستگاه قضایی عراق تحویل دادند.

«صادق الحسینی» سخنگوی محور دیاله الحشدالشعبی نیز اعلام کرد که از در سال میلادی جاری بیش از ۵ هزار خانواده آواره به مناطق آزاد شده در این استان بازگشته‌اند.

او گفت: این کار با اجرای طرح گسترده نیرو‌های الحشدالشعبی با استفاده از تمامی نیرو‌های خود برای حل بسیاری از مشکلات مناطق آزاد شده از جمله مین‌یابی و خنثی کردن یا انهدام بمب‌ها توانستند شرایط را برای بازگشت مردم به خانه‌های خود فراهم کنند.

سخنگوی محر دیاله الحشدالشعبی تاکید کرد که با تامین امنیت مناطق و بازگشت آواره‌ها به خانه‌ها خود، سه اردوگاه متعلق به آنان در چند ماه گذشته تعطیل شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار