سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

طرح شهید سلیمانی مرگ ناشی از کرونا را ۵۰ درصد کاهش داد

لاری گفت: اجرای طرح شهید سلیمانی موجب کاهش ۵۰ درصدی تعداد بیماران، افراد بستری و فوت‌شدگان ناشی از شیوع بیماری کووید ۱۹ شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در جمع اعضای هیئت رییسه دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در قالب طرح شهید سلیمانی در سه سطح مراقبتی نظارتی وحمایتی در شناسایی بیماران و پیشگیری با کمک بسیج و هلال احمر به نتایج خوبی در مشارکت اجتماعی مردم در ایجاد نظام مراقبتی دست یافتیم.

 لاری افزود: در پی شیوع کرونا در کشور، طرح‌های مختلفی اجرا شد، اما طرح شهید سلیمانی می‌تواند به عنوان نقطه عطف درمان و پیشگیری از کرونا بیانجامد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و پزشکی افزود: نظام مراقبت فعال در طرح شهید سلیمانی مورد نظر است، معتقدیم اگر این طرح زودتر در کشور اجرا می‌شد، وضعیت شیوع کرونا در کشور بهتر بود .
 

ضرورت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برای پیشگیری از موج چهارم کرونا

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: برای پیشگیری از موج چهارم کرونا، ادامه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ضروریست.
 
 لاری افزود: با کاهش مرگ و میر کرونا و وضعیت نارنجی کشور ما نباید به سمت عادی انگاری برویم، زیرا فصل زمستان ممکن است با موج شدید شیوع کرونا مواجه شویم.

او با اشاره به چالش‌های تهیه واکسن داخلی و خارجی کرونا از فراخوان داوطلبان آزمایش انسانی واکسن داخلی کرونا خبر داد و افزود: هفته‌های آینده نخستین کارآزمایی‌های بالینی واکسن داخلی انجام می‌شود و واکسن خارجی هم با وجود شرایط تحریمی و همکاری چندین وزارتخانه از جمله وزارت بهداشت و وزارت خارجه و رئیس جمهور در حال پیگیری است.
 
سیما سادات لاری گفت: بحث مشارکت‌های اجتماعی با ابزار قانون، فقه و ... در حوزه بهداشت و درمان بسیار مهم است، این طرح موضوع مشارکت‌های اجتماعی مردم را به همراه سایر ارگان‌ها در مدیریت و مبارزه با کرونا، پیگیری می‌کند.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و پزشکی در پایان با گرامی داشتن یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت به خصوص شهدای مدافع سلامت استان گلستان، تاکید کرد: امیدوارم بتوانیم با مدیریت خوب در زمینه کووید ۱۹ روح این عزیزان را شاد کنیم.

عبدالرضا فاضل رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز در این جلسه گفت: طی ۱۱ ماه گذشته، فراز و نشیب‌های در زمینه برخورد با ویروس کرونا داشتیم.

او افزود: استان گلستان در اسفندماه سال گذشته جزو ۳ استان اول کشور از لحاظ شیوع کرونا در کشور بود.

فاضل گفت: تا به امروز ۳ موج شیوع کرونا در استان گلستان رخ داد که در موج اول یعنی اسفند ماه وضعیت استان از لحاظ شیوع و آمار جانباختگان، بحرانی بود.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: خوشبختانه در حوزه پیشگیری و مقابله با کووید ۱۹ در استان، موج‌های دوم و سوم را با ثبات بهتری پشت سرگذاشتیم.

او گفت: در این نشست، دکتر سراج الدین عارف نیا معاون درمان و دکتر ناهید جعفری معاون بهداشتی دانشگاه به ارایه گزارش مختصر از عملکرد در خصوص پیشگیری و مدیریت کرونا پرداختند.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.